AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
980

Hur tystlåten är din 323-E46

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Min är så fruktansvärd tyst, ibland märker jag inte ens att motorn är igång. De enda gångerna man kan höra att det sitter en sexa i den är när man varvar ur, eller öppnar huven, eller vid växling i höga farter, då vrålar han som han ska, (YUMMI;) Men annars är han så j**la tyst. Min 320 (E36) lät grymmare vid normal körning. Jag var och körde en bekants 528 (E39) även den var tyst, den var nästan tystare än min!
Kur mot tystheten heter: Eisenmann sportsystem ljudnivå Race med Soundrör. Dvs du byter ut mitteldämparen mot ett rör och byter bakre dämparen mot en sportvariant.
Ja lovar dig att de löser alla dina problem med tystlåtenhet, utan att för den sakens skull låta "för mycket"

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Eisenmann sportsystem? Tackar, då ska jag komma ihåg det vid nästa löning;)
Svenska återförsäljare av dessa tyska rostfria kvalitetsystem är
Länk

Du kan lyssna på hur de låter på : Länk

Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag kunde inte se några till BMW (E46) då "Sidan är under konstruktion" står det i meddelandet.

Tack för länken
Kolla under sportavgassystem istället.
Eller direktlänk Länk

Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tack:)
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Hejsan.

Är oxå intresserad (har "pratat" med wendtan innan).

Börjar bli riktigt sugen men det är inga billiga grejor. ca 7000 SEK plus montering.. *huwa*. Vad kan en montering kosta?

Tror ni bilen blir läggare eller svårare att sälja efter Eisenmann installationen?

Johannes - Borås
Jag skulle säga som såhär, om man inte monterar soundröret så kommer de i princip inte synas när man återställer bilen.
De kommer iof sitta en klammer, men de är inget som syns om man inte lägger sig ner o tittar under bilen alternativt hissar upp bilen. Om soundröret monteras så ska de svetsas, vilket gör de lite svårare att återställa, men absolut inte omöjligt.
De kommer se ut såhär med soundrör + dämpare : Länk

Fast med enkla rör då ni har M52TU och inte M54TU.

Att bilen blir mer lättsåld med eisenmann monterat är givet för en bmw intresserad, men kommer kvitta om de är en novis.
Och om de kvittar så kan man likabra montera bort det och sälja de separat.

Länk
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Snabb på att svara wendtan ;)

Vad kan det kosta att montera? (Soundrör+dämpare)

Ingen som har någon kontakt i Boråstrakten?

Johannes - Borås
Betalade 400 enkronor för montering av mina Eisenmann godsaker.

/D
Min gissning är att hos Speedy eller liknande broms/avgasfima tar montaget max en timme. Dvs en kostnad på 500-700 kr.
Se bara till att personen som skall svetsa är duktig på rostfritt.

Länk
Dominik: Men du kör bara med bakre dämpare, inte sant?
Då är de bara vinkelslip o måttband fram. effektivt arbete typ 15 minuter. Att passa in de så de hänger snyggt tar nog iof en liten stund det med.

Länk
Jäpp, kör enbart med slutsystemet och den brummar fantastiskt göött.

/D
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jag tänkar på Eisenman soundrör + supersound. Undrar hur det låter bara. Kan nån beskriva ljudet på tomgång?
För fasiken...trots att jag är originalfetischist ut i fingerspetsarna börjar jag också fundera på ett Eisenmann system :)
Tycker min 328 låter lite magert på tomgång med originalsystemet.
Håller med Grodan att de gamla systemen/motorerna som 325 M50 lät betydligt mulligare på tomgång med originalsystemen.
Nåja, vi får se hur det blir...

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Morten: Jag skulle vilja beskriva de som något mer än en 330 orginal. Framförallt dovare och djupare. De fina med eisenmann systemen är att de låter aldrig "raggar" aktigt även om man väljer Race/supersound varianten, bara vasst och race:igt.

Kristoffer: har du provat o rycka slangen till vacuum klockan i din slutdämpare? Ja är inte bombsäker på att du har en sådan, för de verkar variera från bil till bil, och är inte årsmodell knutet på e36.
Du får se de som såhär,Eisenmann är bättre än orginal, dvs ett positivt avikande från din Orignal Fetischism.:)

Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Det behövar inte låta så högt, men det måsta vara gromt.

Jag befann mig i en tvätthall (i Sverige faktiskt) på söndag. Det kom en blå styla Subaru med effektanlegg in (såg ut som en ordinär bil på bromsskiven). Mmmm, vad mektigt och kraftfull ljud. Brooobroobroobrrroom. Nestan litt wrc-ljud? Jag har inte hört så många bilar och samtidigt visst vad det har varit för eksos/motor osv. Inte ens 330. Det blir lite svårt då. Men jag vill ha grrrom ljud specielt på tomgång!

Sejer eisenmann-systemen brrRrrRrrRrr vid gaspådrag?
Grabbar, jag kan spela in hur det låter på min bil om någon kan tänka sig att upplåta en server att lägga upp ljudfilen på.

/D
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Morten M//

"Wendtan" länkade mig till den här sajten. Här kan du lyssna på hur dessa låter. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.