|
|
|
|---|---|
|
Var ute och körde precis. Blev lite orolig då jag vid lite lägre farter hör ett underligt ljud. Som om något skavde när man kör. Lite av ett väsande ljud. Någon som har en clue???????? | |
|
Vart kommer ljudet ifrån? Mvh, Robban |
|
| svårt att lokalisera. Utifrån är helt klart i alla fall. | |
|
Fram- bakifrån? Har du sänkt, bytt fälgar etc. på bilen? Mvh, Robban |
|
|
Vet ej. ingen sänkning eller fälgbyte. Jag är orolig för att det kan vara bakaxeln. Jonas |
|
| Kolla vid skivorna, jag vet inte hur det ser ut på en M3 e-46, men på min hade skyddet för en av bromsskivorna böjt sig och gjorde en massa onödigt oväsen. | |
|
Var precis ute å testade igen. När man vevar ner passagerarrutan så förstäks ljudet. Det känns som om något sitter lite löst och skaver. Ska kolla det du säger Grodan. Jag har iofs vägarna förbi BMW då de ska byta en styrenhet till höger xenonljus. Jonas |
|
|
Morsan fick in en sten vid skivorna, lät riktigt illa... Mvh, Robban |
|
|
Måhända något provokativt, inte meningen men M3 E46 låter udda, tycker jag! Avgassystemet liksom väser till i det högre registret, helt annorlunda än M3 E36. Inte i min smak iaf... |
|
|
BMW-Jonas: Kan det kanske vara så att det har kommit sten mellan bromsskivorna, har själv råkat ut för det och ja det lät illa. |
|
|
BMW-Jonas: När låter det?När du bromsar,gasar, växlar... MVH |
|
|
Detta med stenar vid bromsskivorna verkar vara vanligt iaf på E39:an, har hänt min mor tre gånger! Mvh, Robban |
|
|
Dime// Verkar som om ljudet uppstår vid vissa varvtal. Ej vid inbromsning i alla fall. BMW ska provköra den på fredag. Sani// Jag älskar ljudet från vid gaspådrag;) |
|
|
BMW-Jonas: Vore bra om du kunde ge info om vad Bmw säger om oljudet /Tack |
|
|
Tjena, Jag har haft ett liknande ljud vid ett flertal tillfällen. Har alltid relaterat detta till bromsarna och nu mycket riktigt så är mina bromsar keff. Skall bytas nu på torsdag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.