|
|
|
|---|---|
e30Turbo |
Jag har en 325 e30, har haft isär motorn när jag renoverade den men nu när jag sätter i gång bilen så snurrar inte fläkten alls inte ens när bilen blir varm vilket medför att den blir överhettad. Har vart till en skrot o skaffat en ny fläkt men det är samma problem med den, den vill inte snurra den heller.. Fattar faktikst noll varför den inte vill snurra??? Är det värmen ifrån vatttenpumpen som ska göra att den ska snurra.. Hoppas att någon förstår sig på detta fel, för inte gör jag det.. // sur e30 ägare |
|
Viskofläkten drivs ju av vattenpumpen, sitter på dennas axel. Har du inte satt dit fläktremmen.....? Fläkten snurrar så fort motorn startas och drivs av fläktremmen genom vattenpumpens axel, dock är det värmen genom kylaren som ökar igreppet i viskokopplingen, men den skall ändå snurra när motorn är kall etc. ///Magnus |
|
e30Turbo |
Jorå allt är inkopplat, alla remmar, pump o de är sprillans allt snurrar som det ska men fläktf*n står still när man rör på den så går den fritt så den tar inte i nånstans.. |
|
Hur slut en viskofläkt än brukar vara så snurra dom med lite grann av centrifugalkraften, dock kyler dom dåligt när ingreppet är dåligt och termostatfunktionen inte fungerar, men det låter som din fläktkoppling är helt slut! Är bleket i framkant på kopplingen skadad så kanske att du kan få det felet, men den måste väl snurra med lite ändå eller.....? ///Magnus |
|
|
Se här: Länk --- Min E30: Länk /Chrille |
|
e30Turbo |
okok ska kolla har beställt en ny på bmw ska sätta dit den idag o pröva om det blir bättre, vore väl f*n om det inte ska fungera nu =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.