|
|
|
|---|---|
|
Ibland när jag belastar motorn hårt, t.ex. vid fullgasaccleration i motorvägstempo kan den börja gå illa. Det känns att den går ojämnt och vibrerar lite och avgasljudet är lite "plöddrigt". Låter man den motorbromsa några sekunder går den bra sen igen. Detta har hänt några gånger nu på senare tid, så jag får väl börja ta tag i det. Jag misstänker något i tändsystemet, tändspole, tändkabel eller kanske tändstift? Kan det kanske vara något med bränsletillförseln? En mängdmätare, pump eller filter? Vad tror ni? Tacksam för tips... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! | |
|
Hejsan Jesper! Min uppförde sig på ett liknande sätt innan jag rengjorde gasspjällen,ungefär som att man fick börja om efter motorbroms och att spjällen kom liksom ifatt. Kollade givetvis kablar och dylikt men rengöringen av spjällen gav bra rsultat. Mvh Dic. |
|
PETER.O |
Det är väl hydraliska-lyftare på den motorn? Om så är fallet kan det vara att lyftarna pumpar upp sig, så vissa ventiler ej stänger riktigt. Inte ovanligt på gamla jänke V-8:or. Beror oftast på att ventilfjädrarna börjar att bli dåliga. Om du ej hittar något annat fel så kan detta vara värt att kolla. Peter |
Paap Reeder |
Hej! Jag skulle också börja med spjällen om de inte åtgärdats tidigare. Skulle gissa att spjällen i s f lägger upp en felkod "om de inte samarbetar fullt ut s a s". MVH /// Paap R |
|
jag skulle mätt bränsletrycket UNDER körning , ok det ser inte snyggt ut men det fungerar. sedan dragit en spridartvätt (behövs alltid på 15 år gamla v12:or om man tänkt ha kvar bilen) och gaspjällen är ju också en bra sak att ha kollat , de är upphov till många tråkiga småfel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.