AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
988

Vägrar varva (m20 2.5L)

Jo
49
Johan.P
M5 Touring -93
Var ute och åkte i lördags kväll o det vart en del hård körning, hade kört lugnt ett tag och när jag skulle dra ur den varvade den lätt upp till 6000 på 2an men stannade till ett tag där innan den fortsatte varva som om den inte fått soppa lr nått. Gjorde ett nytt försök och den varvade villigt ur till 7000 på 1an. Åkte sen lugnt på motorväg en bit och tempen gick ned en del, nytt försök på 2an men den stannade till igen vid 5-6000 likadant på 3an. Åkte hem till en polare men innan vi kom dit började den gå skumt ville inte varva mer än 4-5000, utanför polarens hus ville den inte varva över 2000 ens. Igår ville den först inte starta alls till en början men kom sen igång, varvade inte mer än 2000 nu heller. Misstänkte en vipparm plockade bort ventilkåpan och konstaterat att allt såg bra ut.

Förslag på vad jag ska kontrollera här näst?
Jo
49
Johan.P
M5 Touring -93
Ska tillägga att jag kollat oljan utan spår av vatten samt att den inte ryker varken vitt eller svart utan helt normalt.

Dessutom så verkar tankmätarn fått spel, den vägrar stiga över reserven trots att jag har nästan full tank.
Jo
49
Johan.P
M5 Touring -93
Hittade felet när jag tittade i tanken... det va tomt! hade tankat fullt bara 10 min innan bilen la av men hade inte fått nån bensin bara betalat 500:- för lite luft.. Mysko är dock att det känndes som om det kom i början. Tänkte inte på om det droppade efteråt för jag brukar vara väldans försiktig så det inte kommer på lacken.

Tistel till Preem Tunbytorp i Västerås!
hahahahaha! Vilket öde!

Tur att det inte va värre!
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
haha men fan det var ju bra att det inte var något dyrare =)
Jo
49
Johan.P
M5 Touring -93
Jo det va tur men jag hann med att riva halva bilen innan jag plockade bort soppapumpen och konstaterade till min förvåning att det var tomt!.. :(
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
hehe fy fan vad jobbigt =) man ska passa sig för preem i västerås då med andra ord!
Angående pengarna, ring till (eller besök) killen som sköter macken. De bör kunna se om det inte stämmer i räkenskaperna, dvs. de har mer pengar än de sålt bensin för.

När jag tankade på en UNO-X mack här i bygden så fick jag ingen bensin trots att jag stoppat i pengar i bensinautomaten (automatmack), åkte hem till mackägaren och snackade med honom och fick tillbaka mina pengar utan problem.

Kanske något du skall kolla upp?

Mvh Carl.
Jo
49
Johan.P
M5 Touring -93
Jo.. Har redan ringt och dom sa att dom skulle föra in pengarna på samma konto som jag tankade med alltså mitt betalkort och det var i måndags.. har fortfarande inte hänt nått så ska ringa ingen idag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.