|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag bytte skivor och bromsbelägg på min Z3-coupe förra helgen. Efteråt läste jag lite nogrannare på mekartipset här på forumet och där stod det om rotationsriktning på bromsbeläggen på kolvsidan. Jag tänkte inte på det när jag bytte. I övrigt var det hur smidigt som helst. Jag lossade prylarna på vänster fram igår och försökte se om det stod något på belägget, lite svårt att se på kolvsidan och kopparpastan geggar ju också. Jag kunde inte se något jättetydligt uppmärkt dock. Det är ju samma belägg på många 3-seriebilar (inklusive Z3). Någon som kan hjälpa mig om det är rotationsriktning på beläggen på kolvsidan, om det är det hur viktigt är det? Både fram och bak? Jag tänkte plocka ner grejorna om någon månad igen och sätta dit stålomspunna slangar och blästra och måla oken också men har ingen större lust att plocka ner allt ytterligare en gång bara för att kontrollera. tacksam för tips /Johan Det finns tre typer av människor. Dom som kan räkna, och dom som inte kan... | |
|
Gjorde samma jobb som du "byte av klossar och skivor" jag fann aldrig det berömda rotations riktning. Fungerar utmärtk om jag inte haft sådan tur att jag har satt dem rätt. Har aldrig haft tur annars så varför jag skulle ha det vid ett broms byte verkar minst sagt otroligt. Gäller nog bara 5 serien andra bilar. jag skruvade på orginal sakerna! mvh Kristian |
|
|
Tack för svaret Kristian Då plockar jag inte ner grejorna en extra gång bara för att kontrollera. Jag har inte märkt någon konstigt heller. Det var orginal skivor och belägg som jag satte dit. Johan Det finns tre typer av människor. Dom som kan räkna, och dom som inte kan... |
|
|
Bytte på min 325:a igår och precis som ovan så noterade jag idag här på forumet att det skulle finnas rotationsriktning. Hoppas det bara är 5 serien... |
|
|
E36 eller E46 (hur det ser ut på M-modellerna vet jag dock inte) har ingen angiven rotationsbestämd placering av bromsbeläggen, som t ex E39 har. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.