|
|
|
|---|---|
|
13.000 mil, steptronic, sportstolar (ej skinn), klima, stora datorn, silver met, shadowline, taklucka, PDC, M5 multiratt, telefon, 17" Mycket fint skick, import förra året. Vad tror ni man ska betala för denna? | |
| Rättar mig själv: Det är en 523i | |
|
115-130KSEK i slutpris, avsaknad ac SCHiin och nav drar ned priset. Många vill dock ha automat. E39 kombi har rasat rejält bara den sista månaden om man kollar på mobile.... Vad tror du själv? /Simon |
|
|
Ok, jag värderade en 528..... /Simon |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
sålde en sådan för drygt 150' för 3 månader sedan, ingen steptronic men mer utrustning för övrigt. den sålde jag billigt till en kompis. En annan kompis sålde en likvärdigt utrustad -98:a för 133' på samma mil. räkna på 10' per årsmodell så hamnar du på 150' där också. gissar på 150' +/- 5' kr, men det förutsätter att du inte har panik att bli av med den. annonsera på stört, om 1,5 månader är det stiltje på marknaden igen. mvh Johan |
|
simon_en: Vad tror du om priset på 523 då? Glömde farthållare och business CD. Klädseln är mycket trevlig, det är inte plysch utan mer har en mer slät ytan, svart med lite svagt mönster i mittendelen på stolen. Vad kallas denna klädsel? |
|
|
130' för en -00 523iA Touring måste vara ett otroligt bra pris. Tror att det är lite väl billigt tillochmed på privatmarknaden... Jag har inte sett någon ärlig sådan bil till det priset, förutom 'lockfåglar' = bilar som redan är sålda då annonsen läggs ut "MEN jag har en nästan likadan här åt dig" säger handlaren.... Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Lite klargörande, Det är en privat säljare. Bilen är köpt på BMW i Tyskland aug -03. Serviceboken ser mycket bra ut och inget slitage syns på bilen varken utvändigt eller invändigt. |
|
|
Här är länken Länk |
|
|
BjörnB, du har mail... /Simon |
|
|
Xenon också, låter som en bra affär... Mvh |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
låter kanonbra tycker jag. tyvärr använder många tjänstebilsursäkten när de ska sälja sin importbil. Glöm inte kolla LKM, ringa verkstäder, kolla garantireparationerna. Är allt schysst låter det snuskigt bra! Jag tror klädseln heter Flachgewebe Antrazit eller något sådant. Det är standardtyget, som ser mycket trevligt ut tycker jag! Bilen är en klon på min 523:a vad det verkar.... mvh Johan |
|
Tack för alla åsikter! Köpte bilen, den var kanonfin, som ny. Bakre elhissarna småkrånglar lite och några döda pixlar på instrumenteringen. Ett annat problem som är svårt att avgöra hur allvarligt det är, är den drar lite ström (0.8A) då den är avstängd, vi får se vad det leder till. |
|
|
Lyfter en gammal tråd. Funderar nu på att sälja bilen men kan inte riktigt bestämma mig. Åker inte lika mycket långpendling längre och är lite sugen på en e46 touring men tycker egentligen att man får mindre bil för mer pengar då man går från e39 till e46. Hur som helst. Bilen har nu gått närmare 15.000 mil. Krånglande elhissar och srtömförbrukningen är åtgärdade. Bilen är nyservad och fortfarande lika fin. Vad tror ni den är värd nu? (Observera att det är en 523 och inte 528 som det står i rubriken.) |
|
|
Inga åsikter? Jag hade inte tänkt lägga några större pengar emellan, vad får jag för e46 då, helst touring? 320i -01 snikutrustad? 328i-99? |
|
|
BjörnB, värdet på e39an är mycket osäkert just nu. Tror generellt sett att du kommer att känna att du får klart mindre för pengarna om du byter till en e46kombi för samma pengar. Testa på 120KSEK och se om det funkar till att börja med eller? /Simon |
|
|
Skulle själv gissa att det hamnar där någonstans. Vill nog inte släppa den för 120' däremot. Tror det ekonomiskt bästa vore att behålla den ett par år till. Redan då jag köpte den stod valet mellan e46 och e39 och jag tyckte då att e39 gav mer för samma peng. Förmodligen gäller detta fortfarande. |
|
Måsen |
Från det ena till det andra, vad var det i bilen som drog ström, BjörnB? /Mattias /// Länk |
|
Strömförbrukning och de krånglande bakre elhissarna hade samma orsak, en defekt elektronikbox som styr elhissar och elspeglar. Trots flera goda råd från medlemmar på forumet lyckades jag inte hitta felet själv utan fick lämna in den på BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.