|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har köpt Gt-splitter som ska monteras under orginal M3läpp. (den svarta läppen).. Och nu undrar jag hur den svarta M3läppen sitter fast.. för det verkar ju inte vara några skruvar som går att skruva bort underifrån...??? bara svara runda "plastbrickor" Är den skruvad inifrån eller så att man måste demontera hela fronten??? Tacksam för hjälp Mvh Johan BMDoubleV Länk | |
|
De svarta skruvarna är som expanderskruv, sitter en plastsprint i mitten som du måste trycka ut från andra hållet, därefter kan du dra loss dessa svarta brickor.Plastskruvarna kan återanvändas om du får loss dem fint. Lättast är ju att demontera hela spoilern, tar ca 5 min. ///FrIIk |
|
|
oki.. tack för ett bra svar... Men är det verkligen så enkelt att ta ner hela fronten att det bara tar 5 min?... trodde att den satt i typ 20 skruvar!... men men oki.. ska kika lite senare då Mvh BMDoubleV Länk |
|
| Japp 5 minuter tar det. 4 muttrar bakom listerna i fronten (13 mm) och 4 skruv (8mm) på varsin sida i stänkskärmen. Sen är det bara att haka loss dem från clipsen i sidorna o försiktigt dra ut o koppla loss 4 kontakter. Busenkelt =)) | |
|
tänkte just skriva det, glöm inte koppla ur dimljusen osv, så du inte sliter av en massa kablar. /mvh jocke |
|
|
Jäklar, tar det så kort tid?? Nu blir man ju ännu mer paranoid på att parkera på allmän plats.... =) |
|
|
tjena! nu är det fixat.. orkade inte ta lös fronten... löste det genom att dra små skruvar med muttrar... clipsen där blev nämligen för kort.. när splittern åxå skulle klämmas in. Mvh BMDoubleV Länk |
|
| Har du nån bild hur det vart? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.