AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
366.985

Slå av dimljusen BMW -ägare !

Sida 52 av 75
Personligen blir jag mycket mer bländad av dessa jämrans Xenon ljusen än dimljuse.

/Fredrik
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Trodde den här diskussionen var över för ett år sedan men tydligen inte!

Bilen: Länk
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Thorssa: Det kommer nya personer varje dag till forumet som vill "ventilera" åsikter om dimljus själv har jag det avklarat för min del och det finns inte en chans i H#####e att vi/ni kommer överens :-)

Mpower
Ju
58
Jucket
316i Compact -94 E36
wadstedt79

du gör som du vill "antagligen att ha dom av". Den dagen jag möter en bil med dimljusen på och jag blir bländad av dem släcker jag mina för gott. *over and out*

k1mzo

Tutan och helljuset finns väl också för att användas men det är ju ganska sällan man ser folk som åker omkring med helljuset på
och tutar frenetiskt eller hur................= )

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Rent tekniskt sett finns det inget olagligt i att använda dimljus+halvljus, betänk vilket liv och tåhej det skulle vara om exenonljus skulle vara olagligt, för det bländar verkligen!!

Värre är det att så många inte använder ljus överhuvudtaget, möter dagligen i dimma och regn med dålig sikt folk utan ljus, idag en grön MG av nyare modell som inte kunde ses knappt, farligt värre!

Att folk struntar i lampor mitt på ljusan dag i värsta solgasset kan man kanske bortse ifrån, men nog är inte dimljus+halvljus en farlig kombination som bländar och irriterar och skapar farliga trafiksituationer?

Det verkar mest irritera för att det är olagligt, fast det inte borde vara det med tanke på vad som är lagligt i vårt samhälle!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
FRIFART: "Rent tekniskt sett finns det inget olagligt i att använda dimljus+halvljus".
Hur menar du då? Det står ju i lagen att det är förbjudet...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

le
234
leszek
BMW 535 -88
Gisses vilken tråd....

Jag kör med biltemas 250W ultrabluexenonlook och har mina dimljus uppskruvade så de bländar... stoppa mig om ni kan... :)

PS. Jag har också tonade framlampor - uschhh! så ungdomligt!
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Leszek: är det något fel med att vara ungdomlig nu oxå ? ;o)
le
234
leszek
BMW 535 -88
Jag ska sätta dimljus bak - så om jag missat möta någon som retar sig på mina dimljus kanske jag får honom bakom mig!!!
Nu har jag sett ett par med xenon i dimljusen också.
Normal är det bara larvigt men med xenon blir man faktiskt bländad.

Flåklypa
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Haha den här tråden börjar bli vääääääldigt lång nu. Personligen tycker jag det är väldigt snyggt med dimljusen tända tillsammans med PARKERINGSLJUSET och inte halvljuset. Ger bilen en bättre look och den ser lägre ut men det är ju vad jag tycker.
Och helt klart är det bländande med halv+dim.

Men som sagt lång tråd detta

--
DTM system och rak 6a ;)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
leszek: Har du inte "dimljus" bak? Vad är det för bil?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Folk som har dimljuset på bak är däremot riktigt irriterande!
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>Mr328, om det bländar ja, precis som fram. inte annars... =)

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
sw
460
swe-boy
420D -15
HUR blir man kvitt dessa förbannade mail som kommer såfort nån skriver i denna tråden?
Vad jag kan se så måste man vara pro medlem för att kunna ändra den funktionen och det har jag inte tänkt att bli.

Att ingen admin låst denna tråden för länge sedan är ett mysterium för den fyller ingen funktion alls..det bara gaggas fram och tillbaka.
300+: Bakdimljusen bländar väl alltid? De är ju i princip gjorda för det. Dessutom om man kör med dom i dimma så ska man ju "blända av" så fort man ser att man har fått en bil bakom
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
swe-boy.
Håller med. Hur stänger man av? Om ni inte kan släcka dilmljus-fanskapet - sluta åtminstone skriv om det. 54 sidor inlägg i detta idiotiska ämne gör vem som helst tokig.
Först åker man på vägarna och ser en hoper som tycker det är skithäftigt med dilmljus och sedan ska man få må mail om ämnet också - vilket trams.. Skaffa ett liv istället. Detta förb***de ämne drar ett löjens skimmer på en i övrigt suverän sajt.

någon som provat GULA fula dimljus till e36? i tyskland är det vanligt! finns det någon fördel med gult ljus?
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Gult ljus ska bl.a göra det lättare att se i tex snö. Så att allt inte blir vitt, har jag för mig..

--
DTM system och rak 6a ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.