AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
367.037

Slå av dimljusen BMW -ägare !

Sida 28 av 75
Isåkare: Ha ha helt rätt!
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
"Isåkare" har det aldrig slagit dig att många vill bryta av din helljusspak när du kör på utan att blända av din Big Knick 225 vid möte
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
BMW_MAN: Din lista är väll inte helt fel. Skulle vara trevligt om det nu skulle gå att genomföra. Men man måste väll börja någonstans, och då kanske dimljusen passar bra eftersom det är olagligt att använda dom på vissa sätt.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Isåkare "Jag har inte skrivt att jag blinkar med lyset, jag ger helt enket fan i att bända av !!"

Det är ju som att säga att jag hatar alla som kör 20 km/h för fort och för att straffa dem kör jag 50 km för fort.......
BMW_MAN: Det jag reagerar på är att ingen part är nöjd med dimljusen. Då känns det väldigt meningslöst att använda dem. Om jag hela tiden blev förbannad på att folk blinkar på mig så skulle jag moget överväga att stänga av mina dimljus. Dels för att de uppenbarligen stör de mötande och också för att jag blir bländad av de som blinkar på mig.

Någonstans måste det finnas en gräns för fåfängan.
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
J.Dredd

Visst men för mig så ligger dimljus på plats 547 i prioritet.

Vill t.ex heller ha bort fyllerister från vägen. Dimljuset måste vara sveriges minst problem just nu.......
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
BMW_MAN:Är helt med dig på den punkten. Jag tycker definitivt inte att dimljus är det värsta. Men nu handlar just denna tråd om detta.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Jo, precis lika mycket som att jag skulle vilja bryta av deras dimljusknapp.

Jag vill inte straffa nån som kör för fort, då måste jag ju straffa mig själv :(

Mitt i denna bedrövelse måste jag ju säga att BMWs dimljus är ganska snälla, SAAB 95 vissa Peugoter är ju värst när det gäller att blända.
bole
jag använder dimljus på kvällen...och dt gör jag tills jag blir tillsagd av polisen att inte göra det eventuellt att få böter för det...kör INTE me dimljus under dagtid då jag anser det vara dumt och onödigt...men jobbgt att denna tråd vuxit så mkt...finns det sätt att slippa få mail just från den här tråden?

---
Min:
Länk Länk
Det finns en parallell tråd just nu som handlar om att blinka på fortkörare för att varna för hastighetskontroller. Kanske vill de som blinkar på dimljusanvändare bara vara snälla och påminna om att ljuskombinationen är felaktig och att risk för böter finns. Vi måste kramas i trafiken!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Att straffa folk straffar sig, det bästa är total ignorans och strunta i vad folk tycker och inte tycker då brukar de ge upp efter ett tag. Vi har ju poliser på våra vägar och runt omkring oss av flera anledningar. Finns så många exempel på urspårningar av hetsjakter mot folk som kör för fort osv, vet flertalet av idiotiska människor som jagade ifall en om man körde för fort och till varje pris skulle visa att de här är fel, tillslut tröttnade de när de konstant blev omkörda på liknande sätt flera gånger i veckan eller i värsta fall själva råkade ut för en olycka bara för att de var vana vid 90km/h under hela sina liv. Jag förstår fortfarande inte varför dimljus skulle irritera folk, titta på exenon eller felinställda lysen som jag iallfall stöter på varenda gång jag kör kvällstid.? att det är olagligt vet väl de flesta om idag, men varför lägga ner så mycket energi på att påtala felet i att använda dem, ingen skapar en såhär lång tråd av att folk många gånger kör i 70km/h i tätbebyggt område vilket är ett verkligt stort problem och borde i så fall ha en tråd på 100 sidor, då många unga och andra BMW ägare gasar på minst sagt friskt i dessa områden.
Det finns en fundamental skillnad mellan xenon och dimljus och det är att det förstnämnda fyller en praktisk funktion. Dimljus fyller ingen än att om möjligt stärka föraren ego då bilen enligt deras utsago blir snyggare. Jag fattar ingenting... Hur kan två lampor under stötfångare göra bilen så snygg?
Visa användare
198
manowar
523i -97
>bjoerck< än en gång så bevisar det ju att smaken är olika.
Vissa gillar ju kromlister å andra shadowline........Du behöver inte förstå varför bvissa gilalr vissa saker å inte andra. Bara att acceptera, om du nu förståss inte vill förstå och kanske därmed irritera dig på det.

#Man and machine the evil of a dream#
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
"Isåkare"...du skriver ruggit kul, håller på att trilla av stolen av skratt nu......

Först bryter du mot lagen och kör för fort, då kommer en gubbe och blinkar på dig. Nu djävlar, ingen ska väl få använda helljus mot dig för att du bryter mot lagen, de ska väl gubbdjäven skita i om du följer lagen eller ej, här ska köras för fort. Och nu ska han straffas för att han använde helljuset mot dig.....

10 minuter senare så möter du en bil med dimljuet på, Vafan han bryter ju mot lagen, det får man inte göra. Nu ska han djävlar starffas med att få mitt hellus på sig. Alla som bryter mot lagen ska bländas med helljus.

Skitkul.... :-) :-) Autopowers mesta hobbypolis är nu kårad......
Manowar : Kromlister och shadowline är inte ett lagbrott - det är lite skillnad.

___
"When people are free to do as they please, they usually imitate each other."
Visa användare
198
manowar
523i -97
>Bones< Du har helt rätt i att kromlister å shadowline inte är lag brott har jag inte sagt något om heller. Men som jag sagt tidigare så anser jag att lagen om dimljus är helt onödig, dock är det ju en lag. MEn även där så betalar jag gladeligen om polisen bötfäller mig för det. Mina dimljus kommer inte att slockna för det. Jag vet att det är fel men står för det.

#Man and machine the evil of a dream#
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
bole:jag använder dimljus på kvällen...och dt gör jag tills jag blir tillsagd av polisen att inte göra det eventuellt att få böter för det...kör INTE me dimljus under dagtid då jag anser det vara dumt och onödigt!...men du kan göra det på kvällen fast det bländar andra! du gör ju det bara för att störa dig o andra

Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
BMW-MAN: Man tackar för utmärkelsen ;)

Nu var det ju inte bara jag som blev glad över att han slutade blinka, hela bygden pratade ju om den blinkande gubben.

Jo både dimmljus, helljus, fortkörning och allt vad det heter är ju dumt och olagligt, men jag iriterar ju mej inte på att det är olagligt, utan att dimmljus och halvljus sammtidigt bländar mer i vissa väglag, ex vis regn. Ni som säger att det inte gör det är ju såna som sitter och tittar på en punkt 5 meter framför bilen och just därför vill ha dimljusen tända, för det är där dom lyser.

Om folk skulle titta där dom borde skulle kö krockar inte existera.

nosen
Isåkare, den dag jag möter dig på en mörk öde väg och du skiteri att blända av ska ajg gladeligen jaga ikapp dig och bryta av DIN helljus spak, så som du skriver gör mig illmående och tycker verkligen inte att du ska få vara kvar på vägarna.

Du verkar inte förstå hur MYCKET ett helljus bländar, får jag ett helljus i ögonen så tar det mig flertalet sekudner tills jag ens kan utskilja mittlinjen igen, och oavsett och det är en kurvig 70väg eller en rak 110:a så vill jag verkligen INTE bli BLIND i trafiken för att en liten SNORVALP inte har vett nog att blända och om möjligen SKONA NÅGONS LIV!

Visa användare
36
ofors
518i -86 E28
523i -97 E39
Håller med "nosen" fullt ut. kan ju bara säga att hade de varit mig du stoppat den kvällen o hotat med att bryta av mina spakar i min bil så kan ja lova dig att de skulle du bara göra en gång.

För de är inte ditt jobb o åka runt o vara "polis" eller misstar ja mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.