|
Sida 27 av 75
|
|
|---|---|
|
Precis.... 99% av allt detta drivs ju av egotrippande... Vem behöver SUVar som häver i sig bensin som dränerignspumpar. Vem behöver M5or med V10 och 507 hk. När oljan är på väg att ta slut. När man får köra max 110 När 1 million fartkameror bara är första steget på totalövervakning Jo ingen har verkliga behov av detta, det är bara egotrippandet som driver detta till 99%. Inget fel i det, jag vill också ha en fet bil men jag vågar erkänna vad det är som driver... |
|
|
>JohanE< Nä det är dom inte, inte enligt mig iaf. JAg med många andra har dom på just av anledningen att det är snyggt. Sen vad andra tycker om det å så är ju helt oinstressant. Det där med att retas är ju att blir nån hobbypolis retad av det så är det ju bara kul. Sen att det nu inte är lagligt med halvljus och dimljus samtidigt är inget jag kan göra åt, än att gladeligen betala böterna. Tills dom en dag inser att det är ingen idé att ha en sån fånig lag. Det är ju som i allt annat att det kostar att ligga på topp. Har man då inte råd så är det ju klart man låter bli. Men man behöver väl inte bli en hobbypolis bara för det. #Man and machine the evil of a dream# |
|
|
Manowar: Är du verkligen 30år? Känns som att du är kvar i sandlådestadiet ännu. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Ja varför en sån fånig lag ?? jag tycker det är skithäftigt att åka runt och lysa med mina extraljus så jag tycker vi kan slopa halvljus över huvud taget, ja menar att om vi alla bländar lika mycket så går det ju på ett ut !! Fast om jag nu kliver ur sandlådan, så gillar jag som dom flesta andra BMW ägare att åka fort. För att åka fort och säkert i mörker krävs bra ljus, framför allt bra halvljus som lyser långt bort med bra asymetri åt höger sammtidigt som det inte bländar mötande, om jag då tänder dimmljusen och får en massa närljus så försvinner vittsen med det bra halvljuset. Men det bevisar att det även finns några som heldre sitter och glor rakt ner i backen, och där det är viktigare att bilen ser ut som ett rullande tivoli än att ha bra sikt. Manowar är en sån. |
|
|
Ja ännu en gång så är det bevisat att smaken är olika. Bra med reaktioner. Om en lag e fånig eller ej, verkar vi ju som sagt tycka olika. Men storebror Sverige har väl rätt i allt anser ni....eller?? Står fast vid min åsikt utan att fjanta mig med att andra sitter i nån sandlåda eller inte. Fortsätt reagera och betala tillbaka med samma mynt, o ni nu då anser det mindre sandlådefasoner. #Man and machine the evil of a dream# |
|
|
manowar: Skillnaden är att vi kanske är ironiska när vi säger att vi ska slå på våra 1kw extraljus. Och om nu lagen skulle vara så fånig. Varför är det så många andra länder som har samma lag? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Ja varför vissa andra länder följer samma lag är ju lika trist för dom. Vänd på det då, varför finns det så många änder som inte har en sådan lag. Skillnaden med att ni är ironiska.......jasså är det så. hehe Kul att ni då uppfattar jag jag skriver som helt korrekt och seriöst. Kanske är i din sandlåda jag sitter........... Men vare sig du eller vissa andra är ironiska så ändrar det ju inte att det finns hobbypoliser som bländar på både för det ena å det andra. #Man and machine the evil of a dream# |
|
|
"Men vare sig du eller vissa andra är ironiska så ändrar det ju inte att det finns hobbypoliser som bländar på både för det ena å det andra." Och du irriterar dig på dom? Men du själv anser att du kan åka omkring och blända hur som helst med dina dimljus? Mycket märkligt.. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Pinsam tråd! /A |
|
|
Jag blev hemskt bländad av solen på väg hem i dag. Vem sjutton tände den?! Vem det än var, så ska han få sig en utskällning enligt konstens alla regler! (Vad skönt det kändes att bidra med ett seriöst inlägg i den här seriösa diskussionen. :D) hehe Det vettigaste inlägg som hittils gjorts tillskrivs nog Sigdarve tror jag. Men likväl är det roligt... /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
|
Jag använde mina dimljus för första gången idag :-) Upptäckte att jag hade fått fukt i dom som jag tänker testa att värma bort. Någon som vet hur man demonterar dimljusen så man kommer åt att torka? bilen är en e46 04 |
|
|
Ja visstär det en pinsam tråd, håller med till fullo. >J.Dredd< Jag irriterar mig inte på dom som bländar mig, dom får blända på bäst dom vill. Kan ju inte klaga på nån som gör samma som mig. Men jag stör mig på små nitiska hobbypoliser. MEn det är egentligen någon idé att irritera sig på dom heller, för det hjälper ju inte direkt. #Man and machine the evil of a dream# |
|
|
Numer blir jag inte bländad av dimljus på gatan däremot av all mail från den här tråden... MVH //Nedde |
|
|
Mmm, och risken är väl att även jag får samma mängd "spam" efter det här då´rå, fast jag bockat av tjänsten, men men............ ........verkar som att övertala någon i den här tråden, att man har rätt i sin fråga, är lika lätt som att få tillbaka tandkrämen i tuben. :-] /guess |
|
|
Till alla som skall envisas att blinka på dimljusanvändare. Om man ska vara lite logisk så borde ni väl göra så här i trafiken. -Om bilen jag möter har dimljus så bländar den mig mer än en vanlig bil och mitt obehag/olycksrisk ökar med 3%, då ger jag den en 10 sekunders ljusblink med helljuset. -Om bilen jag möter en SUV så stänker och skymmer den mer än en vanlig bil och mitt obehag/olycksrisk ökar med 6%, då ger jag den en 20 sekunders ljusblink med helljuset. -Om bilen jag möter kör över hastighetsgränsen så påverkar det riskerna mer än en laglig och mitt obehag/olycksrisk ökar med 9%, då ger jag den en 30 sekunders ljusblink med helljuset. Osv...... |
|
|
Är det inte lättast att de som använder dimljus stänger av dem? De som använder dimljusen tjänar inget på att använda dem men stör sig på att mötande blinkar. De mötande bilarna som blinkar stör sig på dimljusen. Det är olagligt och trafikpolisen är hård gällande dimljusanvändning. Alla blir på något sätt irriterade på dimljusen. Är det då inte bäst att stänga av dem? |
|
| Okay Bjoerck jag lovar att slå av dimljusen. | |
|
Det var några som tyckte jag var låssas polis för att jag blinkade med lyset ?? Jag har inte skrivt att jag blinkar med lyset, jag ger helt enket fan i att bända av !! Det får ni tycka vad ni vill om. Men jag kan berätta en annan sak apropå låssas polis. För några år sen fans det en äldre herre, eller gubb jävel som jag skulle vilja kalla honom, här ute där jag bor som blinkade med helljuset konstant åt alla som körde om honom, vilket dom flesta gjorde då han alltid höll exakt lagstadgad fart (inget fel i det). Han blinkade ända tills man var utom hans synfält, han slutade blinka om det kom möte men fortsatte om man fortfarande syntes. Då jag ofta åkte till och från jobbet sammtidigt som han blev jag otroligt trött på hans blinkande och smidde en plan. På min firmabil har jag en Bosch 225 Big Kick som baklampa, normalt är den kopplad till växelspaken. Men jag kopplade en separat knapp till den, satte i en 130 watts lampa. ställde en bil bakom på lagom avstånd och riktade den så man fick den rakt i ansiktet. När man satt i bilen bakom såg man absolut ingenting mer är lampan. När jag en kväll på hemväg fick sy på gubben, jagade jag ikapp och körde om, när han började blinka lag jag foten på bromspedalen och sänkte farten sakta, när han kom tillräckligt nära tände jag backlampan och saktade in tills vi stod stilla, tände varningsblinkersen, hoppade ur och sprang bak till gubben, slet upp dörren, stack in handen och tände hans varningsblinkers (vi stod ju mitt på vägen) Jag tog tag i helljus-spaken och skrek till gubben som satt helt paralyserad med lampan fortfarande lysande mitt i plytet " Om du lovar att aldrig mer blinka med lyset åt nån som kör om dig så får den här sitta kvar, annars sliter jag bort den och slår sönder lysena på bilen" gubben var helt tyst, men efter en stund sa han lågmält " Jag lovar" Brevid satt oxå en skräckslagen äldre dam, och hon sa " Jag har sagt till honom att sluta förut" Jag gick tillbaka och åkte hem. Den kvällen var jag helt säker på att polisen skulle ringa och undra vad jag höll på med, men det var knäpp tyst. Gubben blinkade aldrig mer. Om det här var bra eller dåligt av mig får ni gärna diskutera. Själv tycker jag det var väldigt dumt gjort, men jag fick ju iaf gubben att sluta blinka !! |
|
|
Det är ju enkelt att slå av dom så sant så sant. MEn då har du ju missat en del av diskutionen. JAg med många andra tycker ju att det är snyggt med dom tända. Och då blir det ju tyvärr då ett irritationsmoment för vissa att bländar, precis som att andra blir irriterad på bilister som slickar mittlinjen eller kört alldeles på tok för fort. Att trafikpolisen är hård gällande dimljus, det verkar då inte gälla här. Har mött polisen massor av gånger med dimljus på, även blivit stoppad för rutinkontrolll med dimljus påslagna. Inte gav dom mig någon tillsägelse eller bot. Men om dom n uskulle ge mig den boten så betalar jag gladeligen för jag vet ju att jag bryter mot den lagen så självklart betalar jag så länge det är olagligt. #Man and machine the evil of a dream# |
|
|
Jag gillar ditt förslag bjoerk "Är det inte lättast att de som använder dimljus stänger av dem?" Visst vore det bra om alla andra anpassade sig efter vad du/jag/alla tycker är irriterande. -Inte kör med dimljus.... -Inte kör fortare än mig -Inte kör långsammare än mig -Inte kör större bil än mig -Inte kör mindre bil än mig osv..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.