AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
367.052

Slå av dimljusen BMW -ägare !

Sida 26 av 75
Bones: Jag har aldrig tagit fortkörning i försvar. Däremot skulle jag ljuga om jag sa att jag aldrig kört för fort. Vad jag menar med att jag inte kör för fort för min egen fåfängas skull innebär att jag inte kör för fort bara för jag tykcer det är kul. De gånger jag kör för fort beor det på att jag har bråttom. Absolut ingen ursäkt men möjligtvis en förklaring.

Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Det är något helt sanslöst vad folk klagar! Jag körde med bilen helt nedsläckt tidigare i kväll. Men lik förbannat skulle folk komma och blinka! Förstår mig inte på er... Ska jag köra med två stearinljus fram eller vad är det frågan om? ;)

/Berga

BMW - Beste Marke Weltweit.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Berga> HAr du tänkt på att det kanske var av ren omtanke som de blinkade på dig? Det händer ju att folk glmmer att slå på sina lysen eller hur. Och i Sverige är det lag på att ha lysena på eller hur? Kanske ville de bespara dig böter? Så tänker iaf jag när jag blinkar på de ibland som jag möter utan lysen, särskilt BMW i våran årsklass. Ofta får man ett tack då...

*BAWORAK*
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Berga,
Ditt sista inlägg var nog ett av de mer korkade jag läst. Förutsatt att jag förstod dig rätt.
Du körde utan belysning på kvällen och undrar varför folk blinkade??
Tror Bergas inlägg här ovan tar priset som mest korkat i denna tråd.

___
"When people are free to do as they please, they usually imitate each other."
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Om jag inte missuppfattat något betyder den lilla symbolen sist i Bergas inlägg att man inte ska ta det på för stort allvar. Men jag vet inte...?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Jag vet inte om Jesperado är den enda som har synen kvar (ni handra sitter väl och åmar er över att ni är bländade av de fruktade dimljusen, eller?), han var nämligen den enda som uppfattade att det inte var världens mest seriösa inlägg...

/Berga

BMW - Beste Marke Weltweit.
Missade smileyn. Ber om ursäkt. Mitt eget inlägg kvalar nu in på platsen som mest korkade inlägg :-)

___
"When people are free to do as they please, they usually imitate each other."
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Vissa gillar att visa sina dimmljus för mig, jag gillar att visa mina 1090 watt för dom !!

Dom som mött mig ett par gånger visar inte sina dimmljus mer !!

Så enkelt var det !!
Isåkare: Min pappa är starkare än din.
Visa användare
36
ofors
518i -86 E28
523i -97 E39
Jag har aldrig blivit bländat av att nån haft dimljusen på men däremot finns de folk som smäller på sinna helljus innan de åkt förbi, o de känns som en käftsmäll. Man ser ju inget på 1kilomer efter de.

Men de finns ju en bra sak de är ju att de finns vissa omtänksamma trafikanter som blinkar när polisen står o trycker runt ett hörn med laser. Det är en mycket god handling för de finns många där ute som räddat mig flera gånger.

MVH
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Kan vi inte låsa denna tråd nu? Vi kommer aldrig komma fram till något vettigt, bara en massa tjafs.

//Player
Visa användare
198
manowar
523i -97
Säg bara vilken väg du kör >isåkare< så kan du få se dimljus varenda gång vi möts. Dina extra ljus skrämmer mig inte, och nu när man vet att du retar dig på dimljus så lär du ju få smaka på det bara mera.

Sen är det ju frågan då om det är så mkt smartare att blända andra bilister för att man själv inte gillar deras dimljus. Du kan väl inte tro att bara för att du bländar med helljus så inser den mötande bilen, jaha jag måste visst slå av mitt dimljus.

Nja wannabe poliser klarar vi oss utan....

Extra ljus är för bönder. Tur att bönder finns hur skulle annars vårt samhälle se ut.

#Man and machine the evil of a dream#
andha45
När jag hade nytt körkort mötte jag en bilist som bländade mig. Ung som jag var, gav jag igen genom att slå på helljuset. Det visade sig att det var en (söt) tjej med nytt körkort som senare på kvällen var på väg till samma fest som jag. Tänk om hon kört i diket eller gjort något annat dumt för att jag bländade henne.

Trafiken består av omedvetna och oerfarna trafikanter, som också har rätt att köra bil. Jag lärde mig en läxa och tycker att allas trafiksäkerhet är viktigare än att ge igen/läxa upp andra trafikanter. Detta kan säkert tillämpas på andra områden i livet också.

/PH
andha45:
Och idag är samma tjej din fru?! ;-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
andha45
Hej Micke,
nej - men det kunde ha varit min fru som satt i bilen =) eller nåt...

om det bara vore personer i denna tråd som körde bil, kunde man väl ha läxat upp varandra, och bländat varandra. Men för flertalet trafikanter är denna fråga inte så viktig, och bländande strålkastare är oftast ett misstag.

Kan dock reta mig lite på lastbilar som åker med felställda dimljus samtidigt som alla 158 positionsljus på släper fungerar... men men...
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Har sagt det innan och gör det igen.

Skiter i om andra har dimljus eller ej. Använder dem ej själv

Däremot blir jag så förbannat trött på alla hobbypliser som ska.

-Blinka men helljus....

-Köra 80 km/h mitt i vägen så att ingen annan ska köra för fort.

-osv

-osv
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
manowar: Dimljusen är alltså till för att reta andra bilförare?

///BMW - Was sonst!
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Det mesta i stylingväg är väl till för att reta upp andra...

-Jag har större fälgar än dig.
-Jag nar större vingar än dig
-Jag mar mera ljus än dig
-Min bil bullrar mer än din
-Min M3 har mer hästar än din

Det är väl vad allt år ut på......
Visa användare
36
ofors
518i -86 E28
523i -97 E39
Bra sagt!! och ja har 8cylindrar och de är 2 mer än m3an = )

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.