AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
367.060

Slå av dimljusen BMW -ägare !

Sida 22 av 75
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
DZL_PWR

Håller med dig PRECIS!!!

Fransosen
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
DZL_PWR, och den enda effekten av det blev att diskussionen tog ny fart i ett sidospår helt off topic.... ;o))

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Vilken underbar diskussion detta är ;)

Jag kör med p-ljus + dimljus på dagtid för jag tycker det e så grannt, speciellt med E39 med angel eyes. Kalla mig knäpp om ni vill ;)

På kvällen växlar jag över till enbart halvljus o helljus i erforderliga fall.

Största puckot jag mött (mitt på dagen) var dåren i sin Seat med halvljus + dimljus (rätt upp i himlen) som blinkade som en dåre på mig o hytte med näven för jag hade ljus som jag hade... ibland undrar man.
Vem som hade fel? Ja, inte var det jag iaf ;)

Mvh
Patrik - med i stort korrekt justerade dimljus

___
Touringklubben: Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Patrik_N: Tror inte det är någon här som klagat på att folk använder dimljusen dagtid (då det dessutom är lagligt).

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Johan B:

Visst är det härligt:)) Man kan ju ha kul åt mindre:)
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Tycker att det är ganska roligt att följa denna diskussion som även i cyberrymden byter ämne fram och tillbaka. Precis som vilken diskussion som helst i verkliga livet.

Vi lär väl se denna tråd leva ett tag till eller återkomma i en ny skepnad snart.

Kul är det i vart fall vare sig det handlar om dimljus eller annat.

Detta är verkligen ett j-t bra och levande forum med allsköns frågor.

Fransosen
Fransosen:

Så sant.
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
J.Dredd:
Kanske inte i denna tråden, men det brukar vara så att det spys galla över allt vad dimljus heter ;)

Jobbar ju själv på "rättskipande myndighet" så man får väl hålla sig lite i skinnet både vad gäller högerfoten o div. belysningar ;)

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Fransosen, vad heter restaurangen på söders höjder?

Jag gissar vidare att om de nu är duktiga på crêpes kanske de kan servera anständig cider till desamma? Eller är det bara i Bretagne det förekommer?

Fanns ett hyggligt hak i London som hette något i stil med "My Old Pancake" som serverade rätt bra crêpes.
J.Dredd Det är mörkt här uppe även dagtid:))
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
magpie

Restaurangen heter FYRA KNOP och ligger på Svartensgatans backe. Hittar ingen hemsida eller liknade tyvärr.

Mitt minne är inte helt uppdaterat på ciderfronten måste jag erkänna, men eftersom det är en fransman som driver det hela tycker jag att det borde finnas RIKTIG cider. Annars finns ju denna dryck endast i Bretagne.

Om du har vägarna förbi Paris ligger det även ett väldigt bra crêperie på Rue Washington, en tvärgata till Champs-Elysees, rätt högt upp mot Triumph-bågen. Inrett som ett gammalt stall, man sitter på gamla traktor säten.

Fransosen
B10Tobbe: All användning av ljuskällor bygger såklart på att dessa är rätt inställda osv, vilket jag har framfört flera gånger tidigare, hoppas vi kan vara överens om detta. Att det i verkligheten förekommer lampor som är felaktiga är ett faktum men detta bör inte påverka användare av korrekt utrustning.
Nu startades ju debatten med fördommar osv om användarna, det är väl närmast det som skulle diskuteras kanske.

FP
Fransosen,

Merci!
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Folke:

Även om vi nu rättar oss efter din idealvärld, där alla dimljus är rätt inställda, och har korrekta lampor, så har du fortfarande kvar punkterna:

1. De försämrar mötandes mörkerseende.
och
3. Det är olagligt.

Det skall då uppvägas av att du tycker det är snyggt?
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Själv ser jag framemot xenon i dimljusen...mmm
Xenondimljus och angel eyes...kan det bli bättre?
Allt detta på dagen...på natten är dimljusen onödiga som ljuskälla(men snyggt) tycker jag.
B10Tobbe: Visserligen är tråden lång men jag är inte så säker på att jag har påstått att jag tycker det är snyggt. Öht tycker jag att man inte kan påstå så mycket om hur andra uppfattar t.ex dimljus eller annat rent utseendemässigt. Meningarna går som synes isär.
Att det är olagligt med viss ljuskombination har nämnt tillräckligt tror jag, men sätt det på en skala jämfört med en massa andra olagligheter, inte minst vad gäller belysning. Visst är det rätt mycket hobbypolis över just dimljus medan man inte bryr sig så mycket om annat. Mest störande tycker jag faktiskt det är med fördommar som t.ex i början av denna tråd.

FP
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Varför bry sig? Gör som jag och sätt helljuset i pärat på dom som kör med dimljusen.
Numera har jag sådan erfarenhet av detta så att jag vet ganska exakt, oavsett hastighet, när man ska slå på dom för att undvika att de hinner reagera och blända tillbaka. ;-)
Du är sån där polis hör jag...
Tror du det är så smart å blända tillbaka? Det är ju inte heller trafiksäkert, å säkert inte speciellt lagligt heller... Då är du ju inte ett dugg bättre än dom som kör med dimljusen. Har du tänkt på det?

// DZL_PWR
Keep on keepin' on!
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Folke:

Fel av mig, du använder dom tydligen för att du tycker att du ser bättre, men är det rätt att jag skall se sämre pga det? Dum fråga, tydligen så tycker du det, men som tur är så är inte alla lika egoistiska...
Nu påstår du saker igen, t.ex att jag är en egoist. Hur vet du hur mina dimljus används, fungerar och är inställda? Har vi mötts?
Enligt ditt resonemang så måste vi vara skadade på nåt vis i Sverige, eftersom andra länder klarar detta enorma problem.
Iofs inte en helt ovanlig inställning på mycket annat än detta med t.ex dimljus, men vi är de facto en liten bilnation internationellt sett.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.