|
|
|
|---|---|
|
Ja som rubriken säjer! eller det låter så, när jag drar på i 1:an och 2:an med min e28!! som om någon stoppar en pinne i mitt bakhjul! Kan det vara drivaxlarna? men de är inte märkbart glappa?? hoppas någon har en bra ide vad det kan vara! | |
|
kan du förklara vad du menar med en pinne?? låser sig bakhjulen? Drifting is fun |
|
|
Jo ja kanske förklarade lite dåligt (hade bråtton) Nej det stanar inte!!;) det är som någon håller en pinne upp efter fälgen! ett kanckande ljud som öker i frekvens när farten ökar! har sökt på gamla inlägg och har inte hittat lösningen till problemet! |
|
|
Vad har du för fälgar & däck? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Jag har bara 235/45/17 däck så inte tror jag att det är det som är problemet! för det låter inte när man kör lungt! ändast när man accelererar i etten och tvåan!! | |
|
Med den dimesionen på en E28 så är det ganska sannolikt att det är däcken som tar i någonstans. Du bodre kunna se skavmärken på dem, antingen på insidan eller utsidan. Om du fyller bilen med folk och bagagen med öl, får du samma ljud då? Vilken fälgbredd och inpressning har du bak? Har du valdat hjulhusen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Tycker det låter som en drivknut, jag. | |
|
Det kan även vara att bulten är för lång, så att det blir ett tickande/knackande ljud. Brukar ofta komma upp i bilen vid handbromsen. mVH tOBIAS |
|
|
Tror nog mest på att det är något krångel med antingen handbromsen, någon fjäder som gått av eller lossnat, eller så har du en dålig drivknut! Är ljudet metalliskt klingande/smattrande eller mjukar/ljusare till sin art, det finns många saker det kan vara, men beroende på hur det låter så kan man utesluta vissa saker! Tror inte det ska behöva vara däcken, beror förstås på offset o even. spacers men har själv haft 9" bakfälg med 265/40-17 på en E28 och 55mm sänkning utan att det tog i, dock urslipade skärmkanter. ///Magnus |
|
|
När jag bytte bakaxelklump till en E21 på min 2002 så knäppte det vid fjädring från drivknutarna. Det hördes mest i lägre farter -30 km/h. Det berode på att jag behövde spacers mellan drivaxel och utgående axel från klumpen. Ja det är väl inte samma problem för dig gissar jag, men vad jag menar är att drivnutarna under vissa omständigheter kan avge ett matalliskt knäppande ljud ungefär som när man knäpper på en cykeleker. |
|
|
Jo jag tror inte heller att det är däcken! Det är presis som Erikberg förklarar "avge ett matalliskt knäppande ljud ungefär som när man knäpper på en cykeleker." eller om ni tänker er att ni håller en pinne upp efter cykelhjulet när ni cyklar!! och det är bara när jag accelererar hårt! inget ljud om jag kör lungt iväg!! tycker det låter konstit om jag skulle måste ha spacers när allt är orginal (tror jag) i bakvagnen! |
|
|
Okej, troligen en drivknut i så fall! ///Magnus |
|
|
Instämmer. låter som en drivknut, Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.