AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.700

var ska olje returen sitta på tråget?

Sida 2 av 3
Ta
106
Talwar
325IM TIC -89
Exakt den böjen samt många andra finns som slang på www.alutech.se

Det är inte billigt, men det blir snyggt och bra. Jag är nöjd med mina iallafall.

/Andreas
hej va e de för gänga på olje kontakten, asså i blocket, där ja ska sätta t koplingen, va de den som va m12*1,5,, eller,,
Ta
106
Talwar
325IM TIC -89
japp
nice, fan ringde gik turbo dom hadde den T koplingen:) så nu väntar ja me späning,, nu behöver ja bara ett olje tråg å borra,,,
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
min olja till turbon löste jag med ett T-kors med en "lös" mutter som man kunde snurra på. det hadde dom i strängnäs. det blev bra. föresten varför gänga returen i tråget? kan ju inte va mycket jbbigare att gänga i blocket? eller?
mja men litte lättare om de skulle bli fel;) + man vill väl ha den så långt ner som möjligt, fast ja vet inte,,,
ni
656
niklas g
BMW e30
BMW 525 touring -92
jag kommer att svetsa fast ett rör i blocket, precis bakom motorfästet på mitt block !
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
jag tror att ja kommer att borra och gänga i blocket men vet inte riktigt var bara.. tror att det sitter en lämmplig "uttbukting" brevid oljetryckskontakten. då blir den långt ner och bra fall. annars finns det ett ställe med extra gods. vad händer om man borrar fel? vattenkanaler eller nått sånt där? är litte orolig..
varför inte sätta i tråget, jobbigt om de blir fel,,,
tja hur får man luftmassmätarn, till turbosidan,, å måste den sitta där,,, har set att alla har den där men förstår inte hur dom gort,,
Ta
106
Talwar
325IM TIC -89
Du får ju klippa och förlänga kablaget till lmm.

/A
ok går de har hört att dom kablarna e lite känsliga+ va spelar de för roll var den siter...
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Lm-mätaren har till uppgift att mäta av hur mycket luft som sugs in! Den skickar en signal till databoxen som sedan tillgodoser motorn med bränsle efter mängden luft! Om lmm skulle sitta efter turbon som överladdar motorn med luft så tror ja inte att lmm hinner med riktigt! + att den mäter lufttempen också, och det är mycket höga tempraturer som alstras av turbon, och då lär det bli konstiga värden;)

Kan ha fel, men jag har för mig att det funkar så på ett ungefär=)
ska de va nå spesiela sladdar till å förlänga lmm, eller går de me vanliga,,,
Pe
146
PevAB
320i -87
kanske är en dum fråga men jag som inte mekat bmw tidigare har lite problem med att få loss tråget.

har givetvis lossat alla synliga bultar men det måste finnas fler under kåpan mot växelådan som inte syns..

bilen är en 320 -87:a
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Precis, det sitter skruvar under där under.

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
Pe
146
PevAB
320i -87
ok, hur får man bort den kåpan då?
sitter med fyra bult underifrån och en massa "konstiga" bult bakifrån..

dessa "konstiga bult" ser ut som en torxnyckel.. ska man lossa dessa också eller?

mvh Jimmy
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Ja det är torksskruvar.
Har du bara torkshylsor så är det inga problem att skruva bort kåpan.

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Talwar eller nån annan m20 turbo byggare:
Använder ni Samco 90° reducering 76-63mm närmast insuget? Insuget är ju 73mm, går det att dra ihop slangen 3mm?
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Och förresten. T-kopplingen till oljan jag köpt verkar bara vara ca 5mm invändigt, räcker oljan till med en sådan diameter?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.