|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| tjena undrar var man bör ha olje returen på en e30,, me tanke på olje nevå mm ,, tacksam för svar å tips,,// | |
|
Välkommen till forumet! Använd sökfunktionen Länk så ska du se att den frågan är besvarad ett antal gånger innan. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
e30Turbo |
Sätt den typ högst upp på framkant av tråget mot balanshjulet, jag har gjort så o de funkar perfekt.. |
| Jag har också gjort så o det fungerar skitfint=) | |
| tackar så mycket,, va har ni andvänt för rör,, storlek,, eller de kanske inte e så noga,, tack på förhand;; | |
| Jag köpte en rostfri rörböj på Biltema, jo det är sant=) Vissa grejer kan man handla där me gott samvete! Tror det var 25mm storlek på böjen, fanns massa olika! Kosta 25:- | |
| haha ok de va som f men nu e ja nog lite för blåst,, men rör böj,, varför böj,, tror att den ska va böjd up så man trär på slangen rakt ner,, isf e ja me hehe,, jaja biltema nästa då hmm får rysningar,,men men tack för hjälpen... | |
|
Länk Kolla så förstår du |
|
| Förresten, vad tätar man med för något? | |
|
gänga å nå loctite --- WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu! |
|
|
svetsa går också --- WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu! |
|
| dr stein tack nu förstår ja,, jävligt kul när alla vill hjälpa till tycker jag,,,, | |
| hur har ni gort me olje tillförseln,, har fått ett förslag om t kopling vid olje kontkten,,,, | |
|
Ja, t-kors vid oljetryckskontakten är väl lämligt. Jag hade dock ett helvete att hitta lämpligt t-kors med rätt gänga (M12x1,5). Det finns t-kors på biltema, men de går inte att skruva i blocket, för t-korset tar i blockväggen när man ska skruva i det. Ingen hydralikfirma som jag var till hade några rörkopplingar med den gängan heller. Jag fick lov att svarva en förlängare med rätt gänga som jag satte i blocket. Sen använde jag biltemas t-kors på den förlängaren. Finns kanske enklare sätt..... |
|
| Hydroscand fixade jag mitt kors på... Gängade först ett rör på en "bult" som jag satte i blocket, där oljetryckskontakten sitter, sedan en fyrvägs-koppling, som ett kors typ, där satte ja oljetryckskontakt, oljetillförsel till turbon samt oljetrycksklocka till en mätare! Sedan en stålomspunnen teflon slang till turbon... blev både snyggt o effektivt=) | |
| hmmm ok låter knepigt,, men ska gå,, tack,,, | |
| Rörgrossisten kollade konstigt på mig när jag frågade efter mm gänga.. =) | |
|
det e för att det inte finns mm gäng på rör det är rör gänga som gäller typ r10 r15 r20 o.v vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
|
har hydroscand "nipplarna" till oljan och returen som ska sitta på turbon? hoppas att ni förstog va ja mena, alltså fästena till slangarna på turbon --- WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu! |
|
|
samma gänga som till hjulbultarna! borra hål i en sådan och ett t-kors på så är det klart! :D mvh Jimmy |
|
|
Hur löste ni det med slangen närmast insuget? Jag använder 2,5 avgasrörsdelar, men insuget är 73mm mot rördelarna som är 63mm. Finns det färdiga 73mm-63mm böjar, alltså 73mm i ena änden och 63 i andra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.