AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.701

var ska olje returen sitta på tråget?

Sida 1 av 3
tjena undrar var man bör ha olje returen på en e30,, me tanke på olje nevå mm ,, tacksam för svar å tips,,//
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Välkommen till forumet!

Använd sökfunktionen Länk så ska du se att den frågan är besvarad ett antal gånger innan.

///Jesper

BMWCS #5494
e30Turbo
Sätt den typ högst upp på framkant av tråget mot balanshjulet, jag har gjort så o de funkar perfekt..
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Jag har också gjort så o det fungerar skitfint=)
tackar så mycket,, va har ni andvänt för rör,, storlek,, eller de kanske inte e så noga,, tack på förhand;;
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Jag köpte en rostfri rörböj på Biltema, jo det är sant=) Vissa grejer kan man handla där me gott samvete! Tror det var 25mm storlek på böjen, fanns massa olika! Kosta 25:-
haha ok de va som f men nu e ja nog lite för blåst,, men rör böj,, varför böj,, tror att den ska va böjd up så man trär på slangen rakt ner,, isf e ja me hehe,, jaja biltema nästa då hmm får rysningar,,men men tack för hjälpen...
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Länk

Kolla så förstår du
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Förresten, vad tätar man med för något?
gänga å nå loctite

---
WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu!
svetsa går också

---
dr stein tack nu förstår ja,, jävligt kul när alla vill hjälpa till tycker jag,,,,
hur har ni gort me olje tillförseln,, har fått ett förslag om t kopling vid olje kontkten,,,,
Ta
106
Talwar
325IM TIC -89
Ja, t-kors vid oljetryckskontakten är väl lämligt.

Jag hade dock ett helvete att hitta lämpligt t-kors med rätt gänga (M12x1,5). Det finns t-kors på biltema, men de går inte att skruva i blocket, för t-korset tar i blockväggen när man ska skruva i det. Ingen hydralikfirma som jag var till hade några rörkopplingar med den gängan heller.

Jag fick lov att svarva en förlängare med rätt gänga som jag satte i blocket. Sen använde jag biltemas t-kors på den förlängaren.

Finns kanske enklare sätt.....
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Hydroscand fixade jag mitt kors på... Gängade först ett rör på en "bult" som jag satte i blocket, där oljetryckskontakten sitter, sedan en fyrvägs-koppling, som ett kors typ, där satte ja oljetryckskontakt, oljetillförsel till turbon samt oljetrycksklocka till en mätare! Sedan en stålomspunnen teflon slang till turbon... blev både snyggt o effektivt=)
hmmm ok låter knepigt,, men ska gå,, tack,,,
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Rörgrossisten kollade konstigt på mig när jag frågade efter mm gänga.. =)
AC
188
ACAB
325coupe 93a
det e för att det inte finns mm gäng på rör det är rör gänga som gäller typ r10 r15 r20 o.v

vågar man inget så vinner man inget!!!!!!
har hydroscand "nipplarna" till oljan och returen som ska sitta på turbon? hoppas att ni förstog va ja mena, alltså fästena till slangarna på turbon

---
Pe
146
PevAB
320i -87
samma gänga som till hjulbultarna!

borra hål i en sådan och ett t-kors på så är det klart! :D

mvh Jimmy
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Hur löste ni det med slangen närmast insuget? Jag använder 2,5 avgasrörsdelar, men insuget är 73mm mot rördelarna som är 63mm. Finns det färdiga 73mm-63mm böjar, alltså 73mm i ena änden och 63 i andra.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.