AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.280

När jag startat bilen kommer de fuktig luft

ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Som rubriken lyder. Blir lätt imma på rutorna å de doftar inte så gott heller.. Men de går över fort? men vad beror de på?
kör man med ac på blir de bra.

Min bil Länk
TobbeBMW
dåligt värmepkt är väl troligt. luktar det glykol eller??

Har du nån "fet" film på insidan av rutorna??
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Är väl rätt vanligt eller ?
Har lite grann som kommer första sekunderna på min, även på min e46:a var det så. Men som sagt, det försvinner på några sekunder så några problem ser jag inte med det.
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
känner ingen doft av glykol.. är när bilen har varit lite varm. sen tar man bilen typ timme senare. så kommer de fukt på rutan å lite äcklig doft.. men kör jag ac så kommer de inte.. men den torkar ju ur luften

Min bil Länk
Är väl kondens eftersom det försvinnner när man kör med AC:n på. Blir det likadant även om du kör utan AC:n några dagar?
Har haft likadant på alla mina E46:or då jag bara kört med AC:n på lite då och då. Kör man med AC:n på hela dagen men stänger av den lite innan man parkerar så blir det lite kondens precis vid starten. Nu kör jag alltid med AC på, året runt = Ingen kondens =)

///Egget
Länk
det är så på min E36a me första 5-10sek ibland när man startar bilen.
men det är inget jag störs av, lite fuktig varm luft har ingen dött av.

MVH // Harris
Bilder på Bilen: Länk
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Samma här. Det finns tydligen en spray till som man kan köpa på volvo. Sök på fuktlukt
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Då kan jag andas ut på den biten iaf! Tack för alla svaren!
mvh STOFFE

Min bil Länk
M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
På min 325 med ac så hade jag samma problem,men efter byte av mikro filter så förvann det nästan helt.
Det var inte bytt på länge och såg inte så vackert ut,men efter byte så försvann både den dåliga lukten + nästan all kondens.
Så om det var länge sedan så prova att byta det

"Riktiga män luktar diesel"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.