|
|
|
|---|---|
|
Har ni gjort rent under/bakom bakljusen? Det är bus-enkelt att montera bort baklyktorna. 4st skruvar innifrån och sedan lossar man hela lykthuset. Om ni inte gjort det förr och eran bil har några år på nacken så är det värt att göra det inför vår-städningen. Ni kan nog bli förvånade över hurmycket s*it som fastnar därbakom :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jodå jag vet :)) Fasiken har du redan skruvat sönder "nya" bilen :)) ///MVH Hasso Länk |
|
he he he... ja det är svårt att låta bli att pilla på nya prylar :-) |
|
|
Det sammlas även en hel del skit i gummiklossarna som sitter under bilen som är till för domkraftens insättning.Hoppas ni förstod vad jag menade.Jag tog lös mina och rengjorde och det var jäkligt mycket skit där. Grattis föresten till nya bilen erito. ----- Mvh Nisse Länk |
|
|
bayern münchen: Hur sitter domkraftsfästena fast? Har visst tappat ett... /Udo Dirkelsniff |
|
|
Mina var bara att peta lös med en stor mejsel eller helt enkelt dra lös dom med fingrarna.Det kan väl uppstå lite missljud om gummit har lossnat vid högre farter kan jag tänka mig. ----- Mvh Nisse Länk |
|
|
bayern: tack ! helnöjd ännu så länge. Funderar på om man skall byta olja i steptronic lådan. Inte för att det verkar behövas, men man har ju lus-läst forumet :-) De där klotsarna för domkraften kan sitta med en sprint i mitten också. Då måste man ta en tång och dra ut sprinten ca 2cm och sedan kan man plocka loss dem. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jo det är ett vanligt förkommande fenonem att det blir ett visslande ljud om de lossnar. Jag köpte nya domkraftsfästen, de nyare hade en mitten låspinne som expanderade i hålet för ordentligt fastsättning, detta saknade de första årsmodellerna, det kunde hända att fästet lossade om man använde originaldomkraften. De nya kostade inte mången peng, runt 100 spänn för alla fyra. ///MVH Hasso Länk |
|
Erito: När jag bytte till vit/röda bakljus i vintras så förstår jag mycket väl vad du menar. "Nutellan" som lagras under bakljusen är varken aptitlig eller särskilt nyttig för karosseriet :) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Fäste 51717001650 Pris 44:-/st Hos Carlsson Bil idag. /Udo Dirkelsniff |
|
|
Udo: Jag köpte på BMW för under 30:-/st. ordinarie pris. |
|
|
erito: Carlsson Bil är också BMW. Var det den "förbättrade" varianten du köpte? Länge sedan? /Udo Dirkelsniff |
|
|
japp, den förbättrade varianten. Köpte dem i somras till min e46. Kanske annat pris nu... |
|
|
Kanske billigare till E46? Eller är de av samma typ? MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.