AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.299

Ngn härifrån? Hoppas inte det.

Sida 2 av 2
wadel: Tråkigt att höra om din morsan problem med epilepsin. Men jag tycker inte att det är en personlig rättighet att äga/köra BMW. Om det nu blir för dyrt att ha en BMW får man vackert rätta munnen efter matsäcken och kanske välja ett annat bilmärke som inte kostar 44000kr att försäkra/år, för att kunna göra dagliga inköp eller sköta om morsan.

Uttrycket som Sammy Davis Jr myntade "Don't roll the dice if you can't pay the price" sammanfattar det ganska bra.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
H&
126
H&M
645ci -04
Jag tycker att det är intressant att det alltid kommer så många antaganden, jag kan tänka mig att ingen här vet vad som låg bakom det som inträffade. Med tanke på att det stog i en tidning som alltid skriver saningen och inte på något sätt gör egna utsvävningar så ska man nog undersöka lite mer innan man tycker att ägaren/föraren till bilen inte ska få ut någon ersättning, eller att det är illa att han körde rally genom staden.

/Johan

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
H&M:I en stad med högsta hastighetsbegränsning 50km/h så är det svårt att ramma genom busskurer, och kajplaner utan att ha varit vårdslös....
Vet inte vad du har för inside information, men troligen så ljuger inte vittnena till framfärden, även om tidningarna kanske förstärker händelsen. Och som sagt så hoppas jag på utebliven ersättning OM det föreligger skenförsäkran eller vårdslöshet.
H&
126
H&M
645ci -04
Hubbe325: Jag tror nog inte att vittnena ljuger, men jag tror de har svårt att bedömma hastigheten eller varför det hände. Föraren kan ju fått sladd pga tekniskt fel på bilen, olja på fel ställe eller något annat. En bil som väger över ett ton kan om den råkar ut för något och håller 70km/h som är en vanlig hastighet på den vägen lätt köra ner en busskur.

Jag håller med att OM bilen är skenförsäkrad så borde ingen ersättning utgå, men som många att bara anta att föraren skenförsäkrat och inte lånat sin fars bil en söndag kväll tycker jag är konstigt, om det sen går bevisa att det var pga vårdslöshet i trafiken som gjorde att det blev som det blev så kan det också diskuteras om ersättning bör utgå.

Men om han inte borde få ersättning för att det gick lite för fort så borde fler med mig inte få någon ersättning för att man höll 20km/h för fort och råkade få sladd på en hal fläck.

/Johan

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nej, nej, visst men jag tror de flesta är rätt duktiga på att bedömma om det gick 70 eller 120(exempel...).
Och som tidigare så vet jag inte att det är skenförsäkrat, säger bara att 95% av fallen så är det så att den unge ägaren inte har råd att försäkra på sig själv och väljer en förälder som "ägare". Och ÄR det så så hoppas jag att de inte ger honom ersättning.
H&
126
H&M
645ci -04
Hubbe325: Då är vi överens =)

Ha en bra dag

Hälsningar

Johan

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jepp.
Ha en bra dag du med, solen lyser ju, så det är väl bara att ta en skön repa med nya bilen. (om den kommit ännu, förståss?)
H&
126
H&M
645ci -04
Japp den har kommit och den används i solen =)

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Kristoffer_L : Jag tror du missuppfattat något , JAG ägde altså inte bilen och morsan FICK inte teckna försäkring på sin _egen_ bil bara för att hon inte körde den.
Själv har jag alltid haft egna bilar på migsjälv.

Det handlar inte om mun efter matsäck eller att ta en ny ferrari till ica var dag , det var försäkringsbolagens metoder som avsågs.

Det finns 50-70 års "kvinnor" som äger stora sportmotorcyklar.Vi har vitala mormödrar i norrland.Det är där dom flesta finns.Dom fick mckortet på köpet.Jag är mc ägare också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.