|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med bakljus samt parkeringsljus när jag tänder ljusen går det en stund sen slocknar bakljusen samt park.ljus jag undrar om det kan vara ljuskontakten som spökar. Det händer bara ibland. | |
|
Det kan vara dåliga lödningar i LKM-modulen, som sitter i säkr.dosan. Stor, svart, avlång, i plast. Lossa plasthöljet och ta fram lödpennan, löd om alla lödställen på kretskortet. Det brukar spricka runt kontaktstiften som trycks ned i relähållaren. Vanligt fel! /Mats |
|
|
Välkommen till forumet! Trevlig bil du har förresten.... Nej, i detta fallet är det "senapsreläet" (mustard relay) som behöver en omgång med lödkolven, jag hade samma på min E32. Se länkarna: Länk Länk Länk Ofta behöver även LKM-boxen en omgång, men i ditt fall är det det senapsgula reläet som strular. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack så mycket det är väll bara plocka fram lödkolven o kolla upp det där |
|
|
Måste bara tacka er här på forumet för detta tips! Testade att plocka isär både LKM-enheten och "senaps-relät" för att löda om de dåliga lödningarna. FUNKA KLOCKRENT!!!!!!!!!! TUSEN TACK till er allihopa! mvh // tacksam BMW ägare |
|
|
Jag har ett liknande fel som joppe6 fast det gäller bara bakljusen. Vid start funkar de men efter några minuter så slocknar de (både vänster och höger sida). Stannar man och låter bilen stå i några timmar och startar igen upprepas samma procedur. Gäller LKM-modulen även för detta fel? |
|
| Kan nämna att det är en E32 750 IAL. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.