|
|
|
|---|---|
|
Ska i med motor i en 635 csiA -84. Styrbox nr 0 261 200 018. Är det låg- eller högohmiga spridare till den boxen? Boxen är orginal men orginal motor är borta sedan länge......... Vill ogärna bränna boxen då motorn som ska i har lågohmiga spridare monterade nu. | |
|
Ska kolla detta när jag slutat för dagen. Bytte insprutning till -87:ans på min -84:a. Efter konsultering med en "förståsigpåare" så struntade jag i att byta spridarna vilket resulterade att jag brände slutsteget på boxen. Har för mig att spridarna är högohmiga -84, ska ta multimetern och kolla. If it don´t run, crome it!! |
|
|
Toppen! Väntar ivrigt på svar..... Man vet aldrig riktigt hur det var eftersom de var då någon gång som man började gå över på högohmiga om jag fattat rätt. Här hittade jag i alla fall styrboxen som sitter i bilen, så det stämmer för min -84'a: Länk |
|
|
Hittade inte spridarna bland alla grejor igår, fortsätter ikväll. Sprutet från -85 har en box som slutar på 060, men jag har både box och spridare kvar... nånstans i röran med delar. If it don´t run, crome it!! |
|
|
Den som söker skall finna, eller sök först, fråga sedan.... Efter surfning på WebETK, kontakt med BMW, tips på Kroons så fick de fram Bosch nummer. 0 280 150 130. Info sedan här: Länk dvs, låg ohmig. Där var den till någon Renault V6, men kollade också med Bosch Sverige och de fixade att söka på BMW artikel.numret och fick fram 635 csi, 2,25 ohm Tack i alla fall. |
|
|
Go´kväll Hittade prylarna till slut Box nr: 0 261 200 043 Spridarnr:0 280 150 201, 3ohm Skulle tro att skillnaderna på boxnumret beror på att min är en importerad tyskmaskin. If it don´t run, crome it!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
