|
|
|
|---|---|
|
Hej! När jag försökte trycka på lite idag så kick down aktiverades så verkar den inte riktigt få in växeln på första försök utan man känner ytterliggare ett klonk efter det första vanliga, har hänt två gånger nu. Lite senare under samma tur försökte jag starta med full gas från stillastående så hade den problem med att få in 3e växeln så det kändes nästan som där inte låg någon växel i i en sekund, så det blev ungefär som klonk ... gick inte drev inte under en sekund och sedan klonk så kom växeln i. Självklart var motorn varmkörd med god marginal, så alla oljor var i arbetstemperatur. Vad kan det vara för fel i växellådan? | |
|
På en så ny bil så borde du lämna in den på granskning, men annars är det väll bara att kolla olje nivån, Kan vara glapp i vxl väljar spaken där jag tror det sitter en avkännare som känner av diverse saker.. hade ett sådant problem med min 750 och när inte sissta växeln ville fick jag peta pytte lite på spaken framåt och då får den i. Men jag skulle nog lämnat ifrån mig den i vilket fall. Hur långt har den gått då? Norrlands Mekanikern |
|
| Hej! jobbar mycket med autolådor(Bilia Taxiverkstad)släpper den mellan växlarna(går upp i varv?)Är oljan ok(inte bränd,luktar fan).vill veta mera..... | |
|
Bilen har gått ca 7400mil och ska in på insp2 nästa vecka, antar att oljorna kollas då. Blev så chockad idag när det hände så jag får be att återkomma imorgon med ett grundligt test av växellådan. Tack för ert snabba svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.