AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
688

Har bytt hjullager snart!

Nu har jag snart bytt hjullager. Det började med att jag hörde ett konstigt ljud från höger framhjul. När jag tog tag i hjulet och ryckte i det så kände jag att det glappade. Ringde till mekonomen och kollade va dom skulle ha för ett hjullager. Då visade det sig att det fanns två olika om man hade årsm. 91. så jag var tvungen att mäta ABS ringen. Jaha in i garaget. Plocka bort hjulet, bromsoket och bromsskivan. Det gick jättebra. Men sen kom jag till centrumbulten, tog fram alla hylsor jag hade och hade ingen som passa. den största jag hade va storlek 32. Jaha i hop med allting och ringde till far min och fick låna hans garage. Plocka bort allting igen och hitta en hylsa som passa st 46. Men jag kom inte åt att mäta så noga. Men jag fick ett mått så jag beställde ett lager. Plocka i hop allting igen. I dag va jag och hämta lagret OCH det var naturligtvis FEL. Så det var bara att beställa ett nytt igen. Med allt detta vill jag bara säga till er andra på detta underbara forum: SE TILL ATT NI HAR ALLA VERKTYG SOM BEHÖVS INNAN NI BÖRJAR SKRUVA OCH MÄTT ORDENTLIGT. Så slipper ni allt detta krångel som jag har haft. Mvh Danne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.