AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.091

Knuffa iväg bilar när man ska ut från parkering

Sida 2 av 2
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
jag råkade nudda bilen bakom när jag skulle ta mig ut från en fickparkering.
letade upp ägaren men det syntes ingen skada så han skrattade bara...
(var inte me M3:an)

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Min M3:a: Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
300+: Naturligtvis har han det, men just när båda fordonen står parkerade borde man inte ta hänsyn till att det just är fordon.

Om man spelar fotboll och råkar sparka bollen så den studsar på en bilhuv och struntar i att göra rätt för sig, ska man bli av med körkortet då?
Eller om man i ilska sparkar till någon annans parkerade bil och sen sticker, ska man bli av med körkortet då?
Eller om man är onykter på väg hem från krogen och vinglar till och repar någons bil och bara fortsätter, ska man bli av med körkortet då?

Vilket "redskap" man använder för att vålla skadan borde vara ointressant, det rör sig inte om en trafiksituation...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jesperado: Sant, t ex om man hamnar i fyllecell ett par tre gånger på kort tid. Några månader kanske. Så kan dom nypa körkortet.
Men det har ju inte med saken att göra tycker jag.

Det är ju ungefär som att aga sina barn men socialtjänsten tar hunden som är pedantskött....

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Stavros: I fallet med fyllecellen handlar det om att man visat ett dåligt mönster gällande alkoholvanorna. Där handlar det nog inte om ett straff, utan snarare ett rubbat förtroende för personens omdöme. Då får man vanligtvis inte tillbaka körkortet efter en spärrtid, utan måste först "bevisa" att man kan hantera alkohol på ett vettigt sätt.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.