AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.312

Tempgivare E30

Tempgivaren i motorblocket på min E30 är kass (tror jag) Iaf så är det så att när motorn börjar bli varm så flippar tempmätaren på intrumentpanelen.. Jag vet att tempmätaren funkar..

Till problemet.. Skulle byta givaren som sitter under insuget ner i motorblocket.. Plockade bort sladden som går till den.. I givaren finns två hanar. Nu är det dock så att på både mekonomen o meca så har de bara givare med en hane i.. Det var visst så att det ändrades på E30 från två hanar till en hane månad 12 1989.. min E30 reggades in månad 11 om jag inte är fel... Är det nån som vet om man kan koppla om sladdarna från givaren så det funkar eller nått sånt?? Vill inte gå till BMW o köpa orginal.. det blir liksom lite för dyrt för en E30.. Alternativt.. Är det nån som har en fungerande givare med två hanar som vill sälja den?

Jag vill få hjälp...snälla :-)

En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker!
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Har du ens kollat vad den kostar på bmw?

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
BMW är billigare än Mekonomen på många delar!
Knappa in ditt chassinummer här Länk så får du fram tillverkningsmånad på bilen.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Hade visst fel... Production date 1988/11.. men men... 11 var rätt iaf..

Nisse: Jag har faktiskt inte ens vågat kolla hos BMW.. Skulle fixa en större motoroperation på bilen för nått år sen o den lokala BMW-verkstaden var äl ungefär 3 ggr så dyr som den icke auktoriserade jag lämande bilen till... Men är det verkligen så att de är billigare ibland?? Låter ju super isf :-)) Får kolla med dem på måndag då :-)))

Tack så mycket för hjälpen! :-)

En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker!
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Min flippar i början precis när jag startat bilen.. gasar jag så stiger mätaren lite =) efter några gas så ger den efter. kanske e något knas på den.. den startar inte riktigt som den ska ibland heller.
Om den inte kostar allt för mycke kanske man skulle byta den.

Min bil: Länk
/Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.