|
|
|
|---|---|
|
har bytt motor i min 320i touring till en 325 motor och resultatet blev ju lysande, "lite" roligare bil blev det minsann =) Det enda strulet är då att tempmätaren inte stiger utan ligger väldigt lågt exakt som bilen är kall (även om man kört med den i 15-30min). Det kommer ingen värme i bilen heller utan det kommer bara kallluft, tomgången på bilen ligger över det normala oxå, pendlar mellan 1-1200 typ. Har kollat och det är inge luft i systemet så det kan man ju utesluta. Vad kan felet vara? Kan det vara termostaten som behöver bytas bara kanske? Evigt tacksam för alla svar =) | |
|
Blir den övre kylarslangen varm? --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| mycket möjligt. det är inte ovanligt att den pajjar. kostar 250:- på mekonomen och tar ½ timme att byta, lite pilligt dock =) | |
| det var nån slang som inte blev varm in till kupen iaf, vet inte vilken det var för det var inte jag som kollade det.. | |
| låter det som det kan vara termostaten? tomgången är ju som sagt åt helvete för hög oxå | |
|
plocka ut termostaten å lägg den i en glasburk med vatten i, sen värmer du vattnet med en termometer i. vid 82,87 eller 92 grader ska den öppna, beror på vilken årsmodell det är på motorn. var noga med att lufta systemet efteråt. |
|
| ok, ska kolla det men vad tror du om det här med tomgången då? kan det ha och göra med termostaten? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.