AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
750

En M3 upplevelse i USA.

cr
59
cruzing_21
320 E90 M-sport -06
525 Touring M -04
Vill gärna veta om andra har stött på liknande upplevelse som jag har att berätta om..

Kom hem idag efter en 2 veckors ''semester'' hos en nära släkting i Texas,USA,.
Innan jag åkte över berättade jag för min kusin i USA om min stora bilintresse o speciellt BMW bilen, han delade intresset om bil men inte BMW, skitsamma tänkte jag, den tönten kör säkert en amerikanare eller nåt..
Äntlingen var jag i Texas efter det långa flyget över, trött, luktar svett, sur efter att en fet jävel satt framför mig och självklart så skulle säten lutas så mycket bakåt som möjligt...
Kusinen mötte mig och efter all '' kul att se dig'' länge sen'' vad du har förändrats efter alla år'' och sånt så är vi på väg till parkeringen där hans bil var, vi kommer till parkeringen och blir inte jag förvånad när han kör en Dodge Viper -93!! Va fan är du rik frågade jag? Rik? sa han..jag betalade 20000$$ för den här, inte så farligt eller? Nä då sa jag och mumlade vidare om pengar och en rik pappa..

Efter att 400h har sparkat mitt arsle i den 70km långa vägen till hans lägenhet så glömde jag bort BMW totalt efter att blivit omkörda av Ferrari, Lamborghini, Porsche, ja allt möjligt, man tyckte det var skönt att åka ut på E4 hemma i Sverige och dra på ordentligt men när motorvägen där vi körde var 25meter BRED så känns E4 som en grusväg..när vi var framme hos han så var jag trött o gick o la mig på direkten,,vaknade nästa morgon tack vare hans granne som har just köpt en el-gitarr...

Käkade frukost, gick ner till stan, kollade runt som en vilsen svensk man var, turist(ni vet hur det är). Kusinen kom hem efter jobbet och sa att han hade en överaskning till mig,,ok tänkte jag..
trevligt..eftersom det var fredag så hade han slutat för veckan och nu skulle han visa mig runt. Hemma hos han kom det över några av hans polare som skulle hänga med i helgen.
Samtalsämnet blev bil så klart, vad kör du för bil sa han, en BMW 328, svarade jag. 328? vad är det för bil frågade en av killarna medans de andra såg förvånade och dumma ut. en BMW 328 sa jag, vet ni inte vilken bil det frågade jag..Nej de visste inte de, jänkare tänkte jag IQ var inte högt. Eftersom du tycker om BMW så har jag en pendlar bil som du kan få köra så länge du är här sa Mike en av killarna, tack varför inte, vill inte vara ansvarig om nåt händer skämtade jag, no problem sa han den ska ändå skrotas sa han. Min kusin sa att överaskningen jag skulle få av han var en Viper som han hade lånat för att jag inte skulle känna mig utanför, tack men vill gärna ha BMW sa jag..
Nästa dag åker vi till Mike som har två garage portar, ena öppnas corvette c5 i den, andra är BMW som jag ska köra..EN BMW M3 -98års model står i den andra garaget, fullutrustad cabbe till och med..pendlar bil som ska skrotas jag började få tårar när jag tänkte på det, var inte orolig för däck jag har så det räcker sa Mike som förresten jobbar hos Ferrari i Texas( tjänar 200000$$ om året för att testa däck åt dem)Bokstavligen sätta sig i en Ferrari och köra runt och försöka bränna så mycket däck som möjligt för att testa hållbarheten..

Under två veckor så brände jag däck som en galning och slösade bensin som om det var vatten, bensinet kostar 95cent per gallon ( en gallon är fyra liter)
Varje dag så gled jag runt i M3 cabbe och åkte till övergivna flygplatser för att tävla med släktingen och hans polare,visst man kom sist men för en kille som jag som tjänar 200000kr om året efter skatt så var det himlen....

Kom hem öppnade garaget och tittade sorgsent på min 328..Jag vänder mig om o där kommer min granne i en 740 Volvo, tittar på min 328 igen och ler som fan!!!!

PS: jag körde Vipern oxå...

mvh cruzing_21

Avundsvärt att få ratta en M3-cab för nöjes skull...

USA är fantastiskt på många sätt och vis, dock vet att samtliga av de amerikaner jag haft att göra med via jobbet vad en BMW 328 är :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
hehehe... jäkligt fett...önskar att bensinen var så billig här me!!
men -98 M3 i USA har väl bara ca 240hk?

MVH // Harris
Bilder på Bilen: Länk
jp
464
jpn
523im -99
detta lät som en riktig dröm resa =)

hade/jpn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.