AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
931

inget händer när jag vrider nyckeln..

Pl
41
Plure
523i -97
hallå hej...joo det är så att min bil har fått ett rejält bryt...när jag vrider på nyckeln så bara knackar det under bilen, startmotorn drar inte så jag vet inte vad det kan vara för nått... nån som har en aning om vad det kan vara för något??
Kolla batteriet!

Om det är för dålig spänning på det så knackar det bara. Strömmen räcker inte till startmotorn

Mvh Spider

Bmw är rätt okey!!
em
29
emika
DKW 3,0Q
Klickar det i startmotorn? Isåfall är det nästan ett solklart fall med kasst batteri. Mät upp och kolla eller gör det ännu enklare för dig och ta dig till nån mack och köp ett nytt.

Annars kan du ha råkat ut för samma problem som jag hade för några veckor sedan. Startmotorn gick runt och tjöt som en obelastad elmotor. Trodde efter lite telefonkonsultationer att jag hade tappat några kugg i kransen på startmotorn, vilket skulle medföra att startmotorn inte fick grepp. Bogserade på måndagmorgonen ner bilen till verkstaden och bad dom kolla. En av killarna där sade direkt att det förmodligen inte var något fel. Och när jag kom ner dagen efter så hade dom lyckats få igång den genom att bara hålla på och mala på starten. Visst dom hade kollat batteriet och osv, men den har efter det funkat utan problem. Peppar Peppar...
Do
26
Dopply
523i(E39) -96
Har varit med om samma sak själv.
Sen skaffade jag nytt batteri, och allt gick som på räls igen :)

/DopplyMannen
fe
27
fendinge
528i -86
emika:

Du säger att verkstadskillarna fick igång starten igen genom att "mala" på den..vad menar du med det?
em
29
emika
DKW 3,0Q
Svar till fendinge:

Tja vet egentligen inte hur de fick igång den. Men med att mala menar jag att dom fortsatte köra bilen på starten tills den tände och startade. Dessutom fick jag rådet att själv göra så om det skulle hända igen. Skulle kunna göra det upp till 30 sek tydligen. När det hände lät det för j-vligt och teknikern i mig vågade inte hålla kvar på startläget utan släppte direkt, men det var tydligen fel taktik. "kör tills det rasar" :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.