|
|
|
|---|---|
| Jag har nu testat att montera mitt avtagbara drag, vilket gick fint. Problemet är att jag inte hittar själva elkontakten som ju också är avtagbar. Kan det vara så att förre ägaren glömde att skicka med det eller finns det nån speciell plats det brukar sitta på när man inte använder draget? | |
|
Det sitter ingen kontakt under stötfångaren bredvid draget? Kan vara att du behöver en lös skarvsladd med hane-hane. Ungefär som hyrsläpvagnar, du får sladd när du lånar vagn. Jag har en trettonpolig sladd liggandes i garaget om du är intresserad. mats |
|
|
På min 530 är det en liten konverterare mellan någon 13-polig? kontakt och den som vi använder här i sverige? är det den du menar så har jag för mig att den kostar runt hundringen på BMW. De flesta brukar väl förvara den tillsammans med draget i ett av sidofacken i bak. /Fredrik |
|
| Dmi... Det var precis en sådan jag menade. Jag antar att det är rätt billiga på BMW, men jag tänkte bara ifalla det fanns något dolt ställe där dessa ska förvaras | |
| Biltema tar 149:- för Länk adaptern, så räkna med med intervallet 200-300:- hos BMW. Adaptern finns f ö nuförtiden hos alla välsorterade biltillbehörsfirmor & bensinstationer. Det gäller dock att se till att köpa en "mini"-modell, för det finns också enormt klumpiga äldre varianter i omlopp! | |
|
Det finns vissa fördelar med den trettonpoliga kontakten om man själv äger släp. Släpet får vara ifred för grannarna som "alltid" vill låna,,, Mestadels har de bara den sjupoliga kontakten. Då är släpet helt när du vill ha det!! |
|
| Förvisso komplicerar det saken, men det finns adaptrar för i princip alla kombinationer. Kolla: Länk ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.