AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
787

NAVI: Någon som har tittat på detta? Eller till och med har?

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Är det någon av er som har tittat på detta? Har nämligen en bra bärbar dator liggande här till ingen nytta och detta vore ju lite coolt och få MP3 funktionen i alla fall. Resten kan ju kvitta.

Men det ser onekligen bra ut. Dessutom är det gratis, om man klarar att göra kabeln som krävs från datorns COM port till TVmodulen.
Länk

Detta ser ut att bli nästa projekt, efter vaxningen då så klart.

Mvh
Kristian
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Jag laddade ner programvaran och körde den på min vanliga dator. Och måste säga att det är snyggt och borde vara hypefaktor att ha i bilen helt klart.

Mvh
Kristian
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Hmm och sedan en 3G telefon kopplad till datorn ger ju till och med surf och mail egenskaper.

MÅSTE HA!

Mvh
Kristian
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Halloj Kristian,

Hur går det... har du testat i bilen än ?

Funderar starkt på att fixa en också till mig själv...

/Jake
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Jake: Jag är nära nu.. Har fått tag i en som gör IBUS adapter. Så det bara är att koppla in. Han tar 500 SEK plus frakt.

Har även fått tag i denna dokumentationen på nyhetesgruppen "hack the IBUS". Länk

Måste bara orka göra det också. Har ju dator och allt. Måste erkänna att det gör ont att klippa orginal kablar. Så jag ska överväga det hela lite till.

Mvh
Kristian

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Förrsästen JAKE: Jag har en BMW 16:9 boardmonitor över som passar din bil klockrent. Skicka mail om du är intresserad av att veta mera.

Mvh
Kristian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.