AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
846

Kommer det några "härifrån" till Blackrace idag?

Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Tja alla glada! Hoppas ni dyker upp i Västerås med lite turbobilar=)

Själv åker man i polarns vita V---o 240 med 19"are... min 325 är tyvärr ej färdig:( Men, men!
Är det idag?
ärtan å bäckis ska väl dit så som jag har förstått det

---
WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu!
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Kan inte tyvärr =( Om ingen vill sponsra med soppapengar? =P
Men ni som ska dit, glöm inte KAMERAN!!!

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
Jag var där ett tag, va så mkt folk att man knappt såg nått, såg dock ingen bmw turbo heller :/
Ta
106
Talwar
325IM TIC -89
Jag var där och testade Bemmern lite.
Blev dock inga bra tider, 9,6 som bäst.
Jag är skitnöjd med effekten i motorn iallafall. Körde på gamla stenhårda 205-40-17, så jag hade noll grepp hela 1:an och 2:an.
När jag väl fick grepp på 3:an så bettade det på riktigt bra.

Hade samma sluthastighet som Imprezan jag körde emot första gången. Han åkte på 8,5 tror jag.

Bättre däck och ny koppling till nästa gång, så då j----r..... ;)

Det var en till turbo-BMW där. en kille från E-tuna. Han hade dock lite otur och sköt en tryckslang på första repan, så jag vet inte vad han fick för tid.
Lider med dig, E-tunamannen!

/Andreas

/Andreas
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Talwar:

Såg du den gråa M5an? Den va ju rätt brutal=) Men dig måste ja ha missat.... Såg bara en svart 325 turbo, utan intercooler!

Hur ser din ut?
Ta
106
Talwar
325IM TIC -89
Haha.. Den gråa med M5-motor var riktigt grym.
Han stod på varvstopp ett bra tag och brände gummi.

Jag körde också en svart 325 med M-paket. Jag körde bara några gånger ganska tidigt (jag var första bil ut) innan jag insåg att jag inte kunde göra bättre tider med mina däck och koppling.

Den svarta 325:an utan ic, var killen från E-tuna.
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Talwar:

Polarn o jag gick fram å prata lite med han som körde M5an! Han sa bara att det va en vanlig M5a, men den lät ovanligt vass tycker ja!? Lite vässad måste den ha varit?

Såg du instalationen på 325 från E-tuna? Han hade lmm efter turbon! Precis innan insuget!? Såg lite knepigt ut... Ävan han prata en kompis me, å fråga hur mkt laddtryck han körde me. Han sa att han körde med så mycket att det precis inte spikar, fast exakt hur mkt visste han inte! Helskön snubbe=)
Ta
106
Talwar
325IM TIC -89
Ja, jag tyckte det såg lite märkligt ut med lmm efter turbon.
Tydligen så funkar det ju, men jag såg inte när han körde.
Jag skulle iallafall ha kopplat in en laddtrycksmätare om jag skulle kört orginal lmm, motronic och ingen ic. Om inte annat vill man ju veta hur mycket man laddar.

Hörde folk som sa att M5:an var en 528 (?) med "vässad" M5-motor. Men vad som var gjort med den har jag ingen aning om.
E34:an fanns väl inte med 2.8 liters motor va?
Tu
150
Turbokåt
3231 (e26) -96
M535 (e28) -87
528i (e28) -85
528i (e28) -83
518i (e28) -83
Jag saknade iallfall nåra turbo-beemers som finns där i trakterna... Tex Ärtans, Bäckis å det skulle va ruskigt kul å se Billmans gamla...men den är ju tyvär inte klar än...

///Jimmy "Kjelle" Larsson
PM Racing
Jag känner han som äger gråa M5an. Den är standard, 3.8l. 22k mil.. men det sitter feritta med 1 dämpare och utan kattar :) Låter ganska brutalt, tror dock att han blåste lådan på den.. :/
Tycker det är mkt folk som bygger, inte många som åker typ :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.