|
|
|
|---|---|
|
Var ute och gled runt lite i stan igår då fick man en röd subaru som slickade röven och ville tävla, jo visst tänkte jag och saktade in, vi startade och imprezan hade inte en suck, det finns inspelat på video hur den försvann :) en kompis hade med sig sin tre telefon och spelade in det hela, sedan efter så stannade vi och pratade och et var tydligen en spritt ny subaru impreza 04 som hade gått 300mil köpt den i början av april detta åt, så ägaren såg lite arg ut över, men min vecka är räddad ialla fall, aja nuvet ni ialla fall vad ni ska göra om ni har en gt och det kommer en impreza :o) Länk | |
Aldric |
Ni bröt väl inte mot några lagar, regler, bestämmelser, förordningar eller moraliska eller etiska oskrivna lagar? :p "Citius, alius, fortius" MvH Dennis |
|
andersrönn: Jag förutsätter att denna händelse var på avlyst bana mitt på dagen och med hjälm och störtbur i bilarna? he he Jappsebilar är skrot. Töntiga, mesiga och slätstrukna. =) |
|
|
Visst är BMW fina bilar, och visst har m3 gt mycket att säga till om. Men om du tog imprezan i starten så hade du en riktigt go start! =) för de små rackarna går som satan. Vansinnigt rolig bil att köra på vintern, min lillebror har en -00as GT och roligare busbil för de pengarna är svår att hitta! Som de övriga hoppas jag att det var på avlyst bana ;) Men som jag brukar säga, jämnföra en bil som ny kostade långt över 500k med en som du får lös för under 300k ny är aningen unfair ;) Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
andersrönn... Synd synd att du inte kom till träffen i lördags! Det hade varit kul med en till M3 E36...jag var den enda! ;) /Klas |
|
|
Mosse : Det regnade hemma här så då sket jag i det, inge kul att åka ner då :( Länk |
|
| du har ju trots allt typ 80hk mer än imprezan.. vore konstigt om du INTE skulle dra han? | |
|
Då måste Imprezor vara extremt långsamma? Länk |
|
|
Smutskastning behövs ej, Impreza byggd för härligt kurviga grusvägar (personlig uppfattning) M3GT byggd för härligt kurviga asfaltsvägar (personlig uppfattning) V/S40 byggd med tanke på den mindre familjen som jag uppfattat saken, inga dåliga bilar. Orginal har de väl inte så jättemycket att säga till om. Men med enkla medel kan man nå riktigt otroliga prestanda siffror per krona. Sedan var det väl inte så länge sedan en Smart hade roligt på någon bana emot en S60R? Man måste ju se till vad bilarna är byggda till för något, alla har ju sitt syfte. Det är väl därför man så sällan ser en ferrari i wrc ;) Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Lite med glimten i ögat från min sida såklart ;-) Anledningen till att jag postade filmen var att det hade sagts (under racekvällen) att ingen S40 i världen kunde hänga med en M3/M5 på korta 201 meter (p.g.a. fästet i FWD'n) men både M3 och "nya" M5 (400 hästar'n) åkte på smisk den kvällen efter 100 meter... Lite kul med en sketen Volvo ;-) M.v.h. |
|
|
Håller med dig, ser att jag glömde ett par smileys. Volvo gör sjyssta bilar förövrigt. R eller ej. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
ola@thomasson.nu; Lite OT kanske men jag triggade på ditt uttalande om Ferrari och WRC. Har du sett de här bilderna från "Skänningeknixen": Länk Både en Ferrari 360 och en Porsche 996 nånting som används på ett lite ovanligt sätt... Jens |
|
| x40nordic: Hur mkt pengar har inte Marteng plöjt ner i den där bilen då? :P | |
| Lite kul att se att det går trimma upp en S40 till samma klass som en M3 3.0 i standard skick. Undra bara vilken som håller längst med tanke på att den ena bilen är trimmad och den andra är orginal... | |
|
Frågan är om inte Imprezan kommer att gå lite bättre om sisådär ett par mil till... Killen kanske inte hade kört in den... men men.. klart en impreza inte har någon chans mot bmw. :) |
|
|
Autotech volvon jag körde mot (silver m3) i filmen som x40nordic postade va ingen sketen volvo de ligger ett antal timmar bakom den bilen ca(1,5år) för att få den volvon att rulla som den gör. känner killen för övrigt en polare. o min m3 e fullt original. åkte ditt me 0,5sek på 201m. och filmen som är postade missade jag 2an på så där har du avhängningen efter 100meter. Jag åkte på vanliga gatdäck o han på R-däck. vad hans motor kostar betalde jag inte ens för min bil. Men jag säger inte att jag skulle vara snabbare än han för de är jag inte. bara att de kostar om man ska få en volvo och gå som en m3 3.0a. MVH//kim lite kul när man tankar hem filmen o ser att de är man själv som e med. lite chockad. =) En gång BMW alltid BMW!!! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.