|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst massa här på forum där det står att det är svårt att få in basljudet in i coupen från bagaget. Men finns det ingen möjlighet att placera två 8" basar i baksätet någonstans. Det enda jag kan komma på är att "såga" i mittryggstödet men det kommer nog bli väldigt svårt. Ingen annan som har något förslag?? / Viktor | |
|
puh/// skrev i en annan länk: Bygg en portad låda å rikta basporten upp mot högtalargallren bak, du måste givetvis ta bort orginalhögtalarna.=) Så gjorde jag i min bil och då hade jag inga som helst problem å få tryck i bilen. gällde 325 Coupé tror ja M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
Skidlucka är en bra öppning. Om det inte fins någon så kan det gå att ordna ändå i vissa fall. Bilar som saknar detta, men där modellserien har det som fabriksoption, har ofta "hålet" där ändå, fast det sitter en plåt för hålet som punktsvetsats fast. det har omnämnts på forumet, så det borde gå att hitta med sökfunktionen. Kan du på detta sätt öppna upp så rekommenderar jag att du bygger en baslåda där en av sidorna har exakt samma vinkel som skiljeväggen mellan baksäte och bagageutyrmme. På denna sida av lådan sätter du elementet, plus ev. port, så att de kan spela fritt in i kupen, när armstödet är nerfällt. Sätt gärna någon tätningslist runt kanten på yta av baslådan, så att den tätar bra, vilket hindrar vägljud från att leta sig in. I denna lösning bör ett 8" eller 10" element räcka väl, förutsatt att allt är korrekt avstämt. En dylik låda är inte alltför svår att göra så att den är lätt att ta ur, om man skulle behöva bagageutrymmet till att lasta saker i. Om du inte kan göra detta så är bandpass rekommendationen, men då krävs en god matchning av resten av anläggningen. |
|
|
Nockenwelle: Tyvärr har jag ingen skidlucka där bak. Mina baksäten kan fällas ner, och då delas mittenryggstödet mittitu. Det skulle vara häftigt om man kunde såga ur ett hål för en baslåda i ryggstödet och sedan klä med tyg så att bara basen syns men inte lådan. |
|
| Nemen titta. Vhuggaren har hittat in på forumet :) | |
| En badpasslåda med 1 eller 2 rör, beroende på hur många basar du tänkt använda, som spelar ut genom hatthyllan in i cupen | |
|
håller med kioz.. har så själv på min bil, och det är ett bra sätt att få fram basen... annars är dom ju ganska ljudtäta.. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.