|
|
|
|---|---|
|
Det är nåt skumt med min bil! När jag kopplar in slutstegets +\- poler i batteriet så tjuv drar den ström, och under 12timmar så är batteriet slut! den drar ca 0,34V... Och vad jag hört så klarar dom batterierna att nåt drar MAX 0.04V när bilen inte används! Det är inte sladden som sätter igång slutsteget som håller slutsteget igång utan verkar som om strömmen går igenom hela slutsteget HELA tiden! Så jag måste ta bort -\+ polen varje gång jag lämnar bilen! Vad i hela friden kan det vara som orsakar detta! att slutsteget drar 0.34V oavsett om "sätt igång slutsteget" kabeln sitter i! Vill gärna veta eftersom börjar bli trött på att springa fram o tillbaka till bagage luckan! | |
|
Hur har du kopplat remote sladden till steget? Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
| Jag har precis samma fel och skulle också vilja veta vad som står på. Men för mig så drar inte batteriet ur förns baslådan är inkopplad. Så fort jag kopplar in den på steget så är batteriet dött efter ett dygn. Men tar jag bort kablarna till lådan såfort bilen ska stå en stund, så håller sig batteriet. Stegen stänger av sig med bilen, så dom står ej på, lyser iaf inte grönt om diodrarna. | |
|
Startas slutsteget på vanligt sätt med 12V in på remoteingången? Mät isf på denna så att den verkligen går ner till noll när stereon stängs av, i annat fall så har du nån felkoppling på remoteingången eller ett fel i slutsteget. Man skall inte behöva koppla ur matningen om allt är OK, i värsta fall går det ju att sätta ett relä på plusmatningen till steget som styrs från remotekabeln, dock bör man kolla så remotesignalen orkar driva reläspolen. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.