AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.470

vad ska jag använda för medel till skinninredningen

Hejsan! jag har skinninredning i bilen. jag undra vad man kan ta för medel som man får de blankt eller hellre matt typ amorol går de me de eller vad är lämpligast när de är skinn

Tacksam för alla tips om medel

Mvh
PW
298
PW
E38 735ia-99

Hej!

Jag använder BMWs orginal läderprodukter.Mkt bra resultat.Inte speciellt dyra heller.

mvh

Peter
Hej!
Har precis fixat till skinninredningarna i mina bilar och använde BMW:s egna produkter. En flaska med ett sorts tvättskum som man bara sprayar på, gnider in med svamp o torkar bort med en ren trasa. Lät det sedan torka i nån timme, tog sedan "LäderLotion", gned in med svamp, lät dra in och torkade av överskottet. Ser verkligen suveränt ut!!
"Läderlotionen" har dessutom en krallig doft av läder som i alla fall sitter kvar efter 2 dar...

¤Läderrengöring (Tvättskum) Nummer 83129407907 skr. 76:-
¤Läderlotion Nummer 83120140448 skr. 196:-

Priserna + moms, Tvättskummet räcker väl till en bil till, medan lotionen nog kommer räcka länge!!

Regn är ju inte så roligt, men då finns det en Touring!
PS. Använd ALDRIG ett medel som innehåller silikon (typ Armor all) på skinn. Skinnet torkar ut o spricker. Använd heller inte typ skofett, då man lätt har på för mycket och risk finns att det härsknar! DS.
Mvh
Magnus

Hejsan! ok tack för svaren de blir att köpa bmw,s egna produkter.

Mvh
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Jag använder också bmw:s skinngrejer. Dem är bra o luktar gott oxå :P
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
om du har frägat skinn så ka du efter rengjörning men innan återfettning återfärga det med skokräm...
jag har rött-halvskinn imin bil som hade fått vita "sprickor",
jag gjorde som så att jag torkade stolarna odentligt rena... varmvaten och lite lite diskmedel funkar fint... låt torka, sen på med röd skokräm, låt torka, polera bort överflöd, å sen smörjde jag på med sadelfett (mitt skinn va ordentligt torrt) det fik stå å dra ett par dar, sen torkade/polerade jag bort överflödet...
resultatet är över förväntan... visst sysn det som ådror i skinnet även nu, men dom är inte alls så där vita å fula...

/Jonas
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
ursäkta stavningen ovan... har knappt sovit alls natt...

/Jonas
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
BMW:s Lederlotion är tokbra! Den säljs i kartong med 3 små svampar(bra), pappersservetter och plasthandskar (fjoll...), ser ut som hudsalva och är vit.
Att jag skriver detta, till synes onödiga är att BMW har (haft?) en Lederpflege-produkt som säljs i mindre flaska, utan extrakrafs, men som inte alls är lika bra (och dessutom gulaktig till färgen).

Smorde inredningen med Lederlotion i förrgår(efter att ha använt Lederreinigungsschaum (fantastiskt ord) förståss), dränkte in den, och den har aldrig varit så bra innan! Det löser liksom smuts också...

mvh Fredrik
Läderlotion art nr 83120140448 kostar 238:- och är SUPER!
Kolla här ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Ja, vi verkar ju vara rörande överens om precis det jag sa, eller?
/ Magnus

låter ju väldigt lockande att prova om produkterna är så bra som det sägs, enda nackdelen skulle ju vara att jag inte har skinn i någon av mina bilar :)

men har fått lite fula fläckar på sätena i e36:an som är av tyg, har bmw rengöringsmedel till tygsätena också eller finns det något annat som funkar lika bra ?

MVH
Johan K
He
107
Henrik Arvidsson
X5 -07
325i Cabriolet -87
BMWCS #5463
Bmwfreaken--> Läderrengöringsskummet som nämns ovan fungerar även till tyg. Har själv använt det och det fungerar bra även till tyg, tror också att det står på förpackningen att det rengör både tyg och skinn.

//Henrik
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Kör med volvos,blir kanon...

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Kör med volvos,blir kanon...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.