|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en 525 -89 som har xenonljus monterade, jag regbesiktade bilen för snart 2 år sedan, och ska snart på första besiktning. (Bilen är ett beslagtaget fordon från tullen = andra regler för första besiktning) I och med reg besiktningen so sa dom inget att det sitter xenonljus monterade men efter allt läsande här så börjar jag undra om jag får köpa byta till orginallampor?? Fick inget inskrivet att det satt andra lampor. Jag har värken strålkastar rengörning lr automatisk nivå reglering. Kan SBP ha gjort fel?? | |
|
Du får ha vilka strålkastare du vill på bilen förutsatt att kraven uppfylls. Lagkraven med automatisk nivåreglering, konstant halvljus och strålkastarrengörare när bilen är utrustad med gasurladdningslampor är ingenting Bilprovningen kontrollerar. Däremot har någon annan form av fel begåtts, en bil av årsmodell 1989 ska alltid besiktas varje år i Sverige, oavsett ursprung. Detta felet ligger säkerligen i Vägverkets databas... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Vet ej varför men jag hadde en A**i 80 -89 oxå den ett beslagtaget fordon från tullen och även den är regad som ny bil i Sverige, lika så har en jobbar kompis köpt en O**l Vectra -96 och den går oxå som ny såld bil med första bes. efter 3 år. En konstig regel är det iaf. Så jag ska inte behöva oroa mig för bes. med mina xenonljus då? |
|
| Glömde tilllägga att det står inte ens att bilen är importerad, bara att fordonet tagits i bruk första gången 1989 och regad i sverige 2002. Tom försäkrings bolagen hadde inga särskilda krav då det står att bilen inte är inmport. :-) | |
|
om du slår in reg.nr på www.vv.se så bör det stå "direktimport" BmW - enjoy! |
|
|
Det står inte "direktimport" om fordonet är importerat före -99, tror jag BTW Två bilar är fler än en.. |
|
|
MetallicaMats: Om jag matar in mitt reg.nr. på vv.se så står det: "Direktimport: Ja" o min är importerad april -97 I det "riktiga" bilregistret vill jag minnas att det står i en eftertext "Importerad för personligt bruk" eller liknande. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| På fax som man kan beställa från vv står det att bilen är klassad som "övrigt" och lika så på PostNet Online Bilreg. | |
|
Min E34 -94 som e import 01 står det på vv.se att "Direktimport:Nej"...Borde alltså inte va så??Eller e de skillnad på om det är en bilfirma som gör importen kontra privatperson?? "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.