|
|
|
|---|---|
|
Jag var med en kompis för ett tag sedan och han köpte sig en M5 3,6. Han som sålde den såg min M5 3,8 och min kompis frågade säljaren hur mycket efter 3,6:an är mot 3,8:an. Säljaren sa att med ett chip så går det lika och sedan med ett sportavgassystem så drar du den. Jag tycker att det låter ganska konstigt. Jag känner faktiskt av skillnad mellan 3,6 och 3,8. Jag har dessutom kört väldigt många 3,6:or och tycker att det inte riktigt är samma drag som i 3,8:an. 3,6:an är inte ett dugg slö, men jag tycker att 3,8:an är marginellt snabbare, men återigen till frågan: Kan ett chip i en 3,6:a göra så att den går jämt med en 3,8 om man utgår från ett riktigt kvalitétschip som ger de hk som det står på pappret efter en seriös uppmätning? Det är ju 40 Nm och 25 hk mer i 3,8:an ändå. Kan ett chip väga upp allt det. //Schnitzer Min M5: Länk | |
|
nej alldrig ett chip kan göra detta på en m5 bil det var ett tag sedan som fanns en länk till någon tidningen som hade provat 10 st M5 3,8 och 3,6 och vekligheten var att chippet ger inte ett skit... och det som han kanske menade var efter 250:) M.V.H MAuricio |
|
Gemini__ |
Kika in i denna tråd så hittar du testet Mauricio syftar på. ----->Länk Mvh: Thomas |
| Gemini: Jag tror att jag såg dig nere vid stationen i Västerås i lördags natt? Mkt fin M5a! | |
Gemini__ |
P3r: Ja, det var nog jag =) Kul att höra att den faller dig i smaken! Var mycket bilar ute i lördagskväll, det är alltid trevligt. Ha´re gött! //Thomas |
DanneR |
Men hallo? De finns ju fartspärr på alla m5 ju? vad gör en chippad 3,8 I slut hastighet? eller en 3,6? både för och efter ? Är de 250km/h? Men varför inte köpa sig en M3.a? de väger väll minder? Daniel |
|
Hade ett JWR i min förra 3,6:a.. märkte ingen skillnad... aningen mindre törstig kanske.... /Jimmy Länk |
|
|
Är inte 3,6 och 3,8 lika snabba i topfart, fast 3,8:an är snabbare upp dit? //Schnitzer Min M5: Länk |
|
| Hm jaghar en tight 3.6,a som är chippad, ver ej vadför chip som det är, och har aldrig kört bilen helt original. Men jag kör gämt med 3.8 or, har bara testat mot 3 st visseligen. Men vi åker lika, har märkt att jag kommet liiiite efter varje växling, men tar igen det på varv. Om detta beror på att min e ovanligt brai motorn, eller om det e 3.8orna som e lite trötta vet jag inte och vill inte spekulera heller. kanske en slump, men jag testar gärna mot nån igen, bara för att kolla.. Tror inte heller att hela skillnaden sitter i chipet,,,, jaja vi funderar vidare | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.