AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
675

Vårens vaxning erat stöd

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Behvöer erat råd, vårvaxning tänkte jag göra själv detta år.

1. Topazblå bil, mettalic. Senast vaxad av BMW hur vet jag ej, gjorder för ca 3 månder sedan i alla fall.
2. Står nytvättad i garaget.
3. Brist av tid, har jag köp SONAX flytande hårdvax en röd flaska
4. En jädrans massa trassel.

Är det bara att gå på? Inga utlägg ja eller nej duger men motivera gärna ett nej.

Mvh
Kristian

Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Jag cirklade bara in vaxet på lacken ordenkligt, lät torka och sedan torkade jag bort det med en ren trasa. Vart ganska bra resultat. Jag använde dock bara OK's turtlevax.
Hej!
Tycker nog inte du ska gå på direkt med vaxet, då det ju faktiskt helt saknar polermedel. All lack oxiderar och om du lägger på vaxet utan att innan ta bort oxiden "stänger" du ju faktiskt in den. Sonax gör jättebra medel, har använt dem själv i många år. Polerade o vaxade faktiskt min egen lillbil idag, avfettade och tvättade bilen toknoga först. Lade därefter på Sonax bilpolish med polermaskin, gned sedan av det och förseglade lacken med Sonax hårdvax för hand. Bilen såg bra ut innan, men när man kollar på de 4 polerhättorna jag använde fattar man att ren, det var den inte. Polermaskinen jag använder är en sån som finns på de flesta biltillbehörsfirmor för runt en femhundring, en bra investering då det går så otroligt mycket fortare än för hand. Att man dessutom slipper polerrosorna är ju inte fel!!!
Lycka till!
/ Magnus

Regn är ju inte så roligt, men då finns det en Touring!
Jag tänkte börja imorse, men vädret ville inte för tvättning:/...Brukar använda hagmans polish och sedan på med sonax flytande hårdvax blir bra resultat, passa även på att ta listerna med Black crome eller liknande.

Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.