|
|
|
|---|---|
| För att bilen gick varm men det enda som hände var att fläkten lät som en Boeing 747 samt att bilen blev slö som en gris och går fortfarande varm :( Nu blir det ny vattenpump ny termostat och en elfläkt samt en ordentlig luftning. Är det ngn här på forumet som vet om vattenpumpen läcker när den är slut? Får oftast ner tempen lite om jag varvar motorn... Inte kul att åka 120 på trean bara för att hålla nere tempen. | |
|
På BMWs sexor läcker det inte en droppe från vattenpumpen när den skär. Där studdsar bara fläkten runt och gör fula märken i huvissolering och vindstyrningskåpa. Det kan vara så att din " skovell " på vattenpumpen lossnat och bara slirar med. Den får då vidhäftning av det höga varvet på motorn. MM |
|
|
Eller så har vingarna på pumphjulet (skovlarna) ärgat bort och då pumpar den väldigt ineffektivt (vanligt på BMW tror jag ?). Vilket som så är nog pumpbyte lösningen.... FordLTD Min BMW Länk |
|
|
MMM: på min M20 i e30'in så sipprade det vatten ur pumpens sippringshål när den gav upp iaf, så de så :) på den pumpen glappade hela impelleraxeln, inga skovlar hade lossnat eller något sådant! FordLTD: är det inte snarare så att det finns 2 modeller på pumpar, en där skovlarna är i plast och därför går av rätt lätt, och en nyare där dom är i aluminium och håller bättre? MVH Johan K |
|
| Fanns plastskovelproblemet på M30-motorn? | |
|
Nej Mvh Rasmus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.