|
|
|
|---|---|
|
Varje morgon... (OBS bara på morgonen) när jag startar bilen så låter ett "tickljud" (det låter mest ifrån högra sidan av motorn om du sitter inne i bilen) ifrån motorn ca 5-10 sek sen så hörs det inte så mycket mer efter det.... Vad kan det vara, nån som vet eller som har samma problem? Tacksam för svar! Mvh, Jimmy //BMW-power | |
|
det är nog så att dina tryckare inte orkar hålla oljetrycket över natten, och därför så låter det sådär tills det är fullt med olja i dom igen, jag har liknande ljud, men i min är det bara i 1 sek högst det tickar bara till. jag löser det genom att jag drar nåt varv på startmotorn innan jag startar den, dvs vrider på nyckeln och vrider av innan den startar, på så sätt så låter det inget alls på min, vet inte om det funkar på din ochså, detta är tydligen en vanlig åkomma på m50 motorn, inget större att oroa sig för egentligen, och väldigt dyrt att åtgärda om du ska byta alla 24, det är juh som sagt, svårt att se vilka som är "dåliga". /mvh jocke |
|
|
Första frågan är: När servades bilen senast? Andra frågan blir: Vilken olja användes vid servicen? Mvh |
|
| Hade samma sak på min audi A4, helt normalt enligt instruktionsboken i alla fall, det tar ett tag innan oljan hinner börja smörja ordentligt, särskilt om det är lite kallt. | |
|
Har inte bytt olja än, ska göra det till veckan. Jag köpte bilen för 3 månader sedan så jag vet inte riktigt när den förra ägaren gjorde servicen på den... Mvh, Jimmy //BMW-power |
|
|
Då skulle jag rekommendera dig att byta till en bra olja och se om ljuden minskar/försvinner. En olja som jag personligen har goda erfarenheter av att ta bort tickande i motorer, är Valvoline Synpower 5W40. Glöm inte att använda ett bra oljefilter när du byter oljan. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack alla för tipsen! Ska ta och byta olja nu till veckan. Mvh, Jimmy //BMW-power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.