AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
640

lufttryck i mina däck?

köpte en uppsättning fina 17" till e36:an och bytte i samma veva 2 av däcken som var dåliga, och undrar då lite vilket lufttryck som är lämpligt? bilen är en 320 -93 som väger in på 1430 kg, däcken är 225/45/17 runtom, bakdäcken är Hancook Ventus nånting och framdäcken är Kumho (bilen är på lack så jag kan inte kolla).

Däckgubben hade lagt 2,5 kg i bakdäcken när han bytte dom, så jag fyllde upp lika mycket i framdäcken men jag kollade runt lite i tidigare trådar på forumet och såg att folk kör med både 3 och 3,5 kg, visserligen med lite tyngre bilar och lite annorlunda dimensioner!

Vill ju inte slita snett på mina helt nya däck, så om ni har några rekommendationer så tas dom tacksamt emot!

MVH
Johan K
Visa användare
533
Jackass
523i -99
släpp inte över 3 kg! jag har på min touring 2.8 bak och 2.5 fram 17/225/45
låter ju bra, jag är med andra ord i rätt område!

varför har du olika tryck fram och bak? kan förstå om man lastar mycket någon gång, men har det ngn funktion annars?

MVH
Johan K
Visa användare
533
Jackass
523i -99
som sagt en touring och jag har familj och jo..lastar på ibland mycket. Dessutom så står det i dörrkanten förarsidan vad du kan ha för tryck.
jo, tänkte också på dörrkanten, men gäller inte dom rekommendationerna enbart om man har originaldimensionerna på däcken? så har jag förstått det iaf..

MVH
Johan K
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Men det står väl vad du ska ha i 17"? På min står det 17" 2.6 bak o 2.2 fram. men men det är bara att prova sig fram annars
hmm har faktiskt inte kollat på dörrkanten så jag vet inte :) men skall ta och titta när jag hämtar bilen från lack!

tack för hjälpen!

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.