|
|
|
|---|---|
|
snart dags för olje byte på min 320ia coupe-93 med m50 motor vad är rekomenderad olja i en sån för norrlands klimat? kör max 500 mil per år så det lär bli mkt kort körning och kall starter i både sommar klimat och vinter klimat innan det blir dags för nästa olje service..hade tidigare en 318is-88 som jag körde på mobil 1.och efter att ha läst här på autopower en av få m40 motorer som var helt befriad från ventil slammer..den jag har nu slammrar till lite lätt vid kall start(ej om motorvärmaren har varit i)men så fort jag kör i väg slutar det.är det normalt?sen är det lite irriterande vid kallstart att automaten inte växlar förrens vid 3000 varv innan tempmätaren har börjat röra på sig(samma här om motorvärmaren har varit i så behöver jag inte gå upp till 3000 varv innan lådan växlar)känns lite vansinnigt att behöva varva en kall motor till 3000 varv innan den växlar i kalla norrland där det kan vara 30-40 minus grader på vintern om man nu inte har haft i motorvärmaren(lär dock inte hända så ofta att man inte stoppar i den men iaf) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.