|
|
|
|---|---|
|
Jag har renoverat toppen och efter det startar den inte ?? Tror att det är något med soppan Har provat att : Tvångsköra soppa pumpen Spruta in startgas då startade den men stannar när gasen e slut Bilen var inte körd på 4 år när jag lyfte toppen Man ska aldrig köra fortare än vad bilen går | |
| + Att det surrar om kallstarts motorn hela tiden ska det göra de ???? | |
|
det kan inte vara så att om kallstartsventilen går hela tiden så surar motorn ner sig, och när du sprutar in startgas så gör du blandningen snålare, vilket gör att motorn går så länge som du sprutar in gas, sen blir blandningen för fet och motorn surar ner sig? ta ur tändstiften och kolla om dom är blöta... kallstartsmotorn borde inte gå hela tiden, utan enbart när motorn är kall och i startögonblicket! det är inte helt ovanligt att den hänger sig i öppet eller stängt läge, vilket kan vara ditt problem. Jag har inte gjort det själv, men har läst om flera på forumet som tagit loss och rengjort motorn så att ventilen i den kan öppna och stänga som den ska och det skall tydligen ha hjälpt, annars kan man ju chansa och leta en på skroten! MVH Johan K |
|
|
Kallstartsmotorn? tror du menar tomgångsmotorn, (jag brukar kalla den luftslid) och svaret på din fråga är ja den surrar hela tiden.Om motorn inte gått på flera år så har garanterat spridarna kärvat prova att slå i lite red line el utbordar olja direkt i spridarbryggans rör. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
Jag tjuvkopplade spridarna och soppa pumpen då tände den till Så min nya fråga vad är det som styr soppa pump och spridare ??????? Man ska aldrig köra fortare än vad bilen går |
|
|
Jag har mätt i kablarna fram till spridarna och det är + matning på båda Vad är det som styr spridarna ????? Man ska aldrig köra fortare än vad bilen går |
|
|
Det var stora runda kontakten under insugningsröret som hade ärjat. Man ska aldrig köra fortare än vad bilen går |
|
|
Så nu snurrar det då:) bra att det löste sig. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.