|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Rondeller är i allmänhet riktigt "hala" även när det är torrt. Så om vägbanan är våt så kan jag förstå att du fick ett rejält kast. Fan va synd, den bilen är förjäkla fin :-/ Hoppas de lagar den fint! Mvh Tobias |
|
|
min polare testade min när det hade regnat, drog på lite ut ur en rondell... följd: sladd och retursladd, snurrade 180grader o stannade med passagerar dörren 30cm från 3 st sugga av cement... vi klarade oss och bilen och alla andra men det blev en tankeställare... hoppas du får i ordning bilen och att inte sommaren är förstörd ekonmiskt eller psykiskt... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
Tack för "förståelsen", saker och ting verkar re ut sig rätt bra, får slutdomen på måndag, men det verkar som att det räcker att få dit en ny framspoiler och göra en hjulinställning, hade ju ändå tänkt att eventuellt lacka om grill och spoiler, nu blir det så. Känns ändå lite oroligt tills det att jag fått se resultatet av återställningen, bilen är ju så himla fin, hoppas verkligen att den går att återställa till det skick den var i innan jag landade i diket !! Ser ni någon med sveriges största dumstrut på huvudet i helgen är det garanterat mig ni skådar..... Ha det gött bimmers.............. |
|
|
Hehe, kanske blev lite väl kall stämning här. Men nog fan får man skylla sig själv! =) Lika bra att vara sparsam med kondoleanser och beklaganden tills den gången något riktigt allvarligt händer. Annars blir det devalvering. mvh |
|
|
Hoppas allt löser sig på ett bra sätt. Kan bara säga att jag har gasat ordentligt i mina dar, Viper på bana, viss rallyerfarenhet, många timmar som 18-20-åring på diverse parkeringar... anser mig(som alla andra) ligga snäppet över många vad gäller bilkörning. Trots detta gör jag en totaltabbe och snurrar med Coupén på den första provkörningen... Endast turen och absolut ingen körskicklighet räddade mig från dyra reparationer. Kör på Bistec, och skit fullständigt i moraltanterna som tror att lite tur eller meskörning från deras sida gör dem till bilorakel som kan klanka ner på en kille som har lite kul med sin nya bil. |
|
|
Får tillbaka min ögonsten om en vecka, för att återställa bilen till det skick bilen befann sig i innan den lilla incidenten behövdes en ny framspoiler, en ny plastlist på bakspoilerns nederkant och en fyrhjulsinställning, passar även på att få grillen omlackad när spoilerns ska lackas, sedan ska bilen vara i toppskick igen :) Kommer nog sannolikt att vara lite försiktig med g-pedalen i vått väglag framöver........ Skall förresten byta bromsbelägg fram snart, vilka belägg rekomenderas om man INTE gillar bromsdamm fastbränt på fälgarna, och vart skall man köpa dessa ?? |
|
| Var det röd asfalt också eller? Den är ju sjukt hal när däcken inte är de dyraste och det är diffbroms :) | |
|
Inte röd asfalt, men halt ändå........ Är det EBC green stuff som gäller vad det gäller "dammfria" belägg eller, vart kan man köpa dessa till bästa pris ?? |
|
|
ett tips: Vaxa fälgarna så går dammet bort lättare |
|
|
synd på bilen.. har en polare som kommer göra samma sak inom ett par månader eftersom han vill köpa 300hk-porche som förstabil å killen är inte mikael skomakare direkt |
|
|
Quibbles: hehe joo du en porsche med svansmotor...+ ovan förare=? Ge han ett tips..släpp aldrig gasen i en kurva! Mvh BMDoubleV -Uppdaterade bilder i galleriet- Länk |
|
|
eller förresten, det kanske inte ens va en svansmotor.? BMDoubleV -Uppdaterade bilder i galleriet- Länk |
|
|
Kom på att 928. 944. 924 968 mfl har ju motorn fram. BMDoubleV -Uppdaterade bilder i galleriet- Länk |
|
|
han kollar mest på 928 tror jag men vill ha allt med mycket hästar :p. hur som helst kommer han antagligen att skada sig och bilen ganska fort... killen har typ aldrig legat mer än 10km/h över hastighetsbegränsningen och gör jätterörelser med ratten när han känner att han inte har kontroll. drog han med 3 billängder på drygt 200m med min 318 mot hans nissan 300zx ´86 ;D. så van e han :) |
|
| "Hans Nissan 300ZX" ?? Då blir väl inte Porschen hans förstabil ?? | |
| Det kan bli hans förstabil men inte hans första bil. | |
|
han körde 300zx vid det tillfället? "hans bil var snabbast". kanske? va vet jag? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
| kom på att det kanske låter lite förvirrande :). han har inget körkort än men har köpt en nissan 300zx som jag rejsade mot utanför hans jobb på typ en lastbilsparkering utanför ett lager. detta är hans första bil men eftersom han inte har körkort och bara kan köra den lagligt med mamma vid sin sida så tycker jag inte den gills riktigt... han ska försöka bli av med skrotet för den är rostig som f-n å så vill han köpa en porche istället. därför har han så lite körvana också.. killen har ju bara övningskört (+ några minuter småvägsrace ute på vischan). så så fort han får körkort vill han ha en porche. därför kommer det antagligen att stå i tidningen kort därefter att han kört av vägen | |
|
Har han råd med att smälla så upplys han om att han ser till att ingen annan kommer till skada! Svårt att hindra honom kanske? Föräldrar, har han det? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
| tror han kan ha lugnat sig lite. han funderar iaf på bmw istället :). å inte m3 eller m5 då... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.