AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.046

M3 ägare nästan en vecka innan jag körde av vägen !

Sida 1 av 3
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Sådant är kul, har haft bilen i nästan en hel vecka, fick lite sladd ur en kurva, snurrade ett helt varv och sedan ner i diket.

Framspoiler och bakspoiler gick åt skogen, men i övrigt inga skador, snacka om flyt i OFLYTET !!

Är nu utan BMW ett par veckor, lämna gärna era kondoleanser i denna tråd !
"Jobbar som säljare och åker en slö tjänstebil i jobbet, gissa om det blir en hyfsad kontrast att sätta sig i M3:an, putsar ofta och mycket på min ögonsten, kör lugnare än vissa av mina bekanta ( säger dock inte egentligen så mycket..... )."

/Udo Dirkelsniff
TobbeBMW
Hmm, låter som du varit lite för gasglad. Är så fallet så ger jag inga kondoleanser, då är det ditt eget fel.

Berodde det på andra orsaker så är det givetvis tråkigt, men tur att bilen och du klarade sig bra ändå.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Synd på en fin bil. Tråkigt att försäkringspremien steg också, för oss andra alltså.
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Anders S: Har inte kopplat in försäkringbolaget, fixar reparationerna ändå, så du kan vara lugn......
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Lite tröst kanske... :)
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Tänker bestraffa mig själv genom att inte genomföra den tilltänkta stereoinstallationen, samt hoppa över lunch idag :(
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Då kan vi andra på vägen vara litet säkrare en vecka ;-) Men ärligt, kondoleanser....? Himla tur att du inte krockade med någon skulle jag vilja säga. Dock gör vi alla våra misstag.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Var rädd om den fina bilen!
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Ska inte moralpredika eller vifta med pekfinger. Men av egen erfarenhet och begynnande ålders klokhet skulle jag vilja ge rådet att:

Investera i ett par timmars bankörning med eller tom utan instruktör. Fyller en massa bra funktioner när man skaffat en ny muskelbil.

Utöver det faktum att man fritt kan testa både sin egen samt bilens gräns är det förbannat roligt att ge järnet under de förutsättningarna.

Eget personligt rekord i nöje/dumhet uppnåddes förra året på bana i en Porsche Turbo då person bästa hastighetsrekordet om 285 km/h passerades med 2 km/h
Eftersom att det verkar vara ditt eget fel att det hände så kan jag inte fatta varför du berättar om det här, e inget att "skryta med". Jag sparar mina kondoleanser till någon som är värd dom.
Det är ju fan vad alla är griniga...han har ju inte kört av vägen med flit. Han har inte heller sagt att han kört som en dåre och riskerat en massa människors liv..
Synd på bilen, hoppas du fixar den snabbt så du kan ut o gasa igen =)
Var inte så elaka mot stackarn, visst har de flesta råkat gasa för mycket någon gång. Ett misstag händer ganska lätt. Du har mina kondoleanser i allafall Bistec. Synd på den nyinköpta M3:an
Jo
20
Johan_L
320i -99
Synd på en så kul bil...

Kan dock hålla med Sail, ta ut kärran på bana och piska sk***n ur den. Se var gränsen går, vad den och Du själv klarar. Det är både kul och lärorikt.

Finns också bra kurser hos Förarutveckling i samarbete med BMW:
Länk

Ha så kul när den är hel igen och hoppas Du tar det lite försiktigare... man lär så länge man lever.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Han kanske inte hadde varit så gasglad om det hadde varit någon andra i närheten. Vem vet, kanske dette har gjort honom til en bättre förare så att han ungår liknande i farligare situasjoner i fremtiden?
Ni pratar ju som om ni låg i EXAKT hastighet konstant, aldrig gör fel. Han gjorde en tabbe klart det är synd om bilen och tur att han klarade sig. klart det hade vart ännu mer synd om han råkat skada någon men så är det inte i fallet och kommer aldrig bli spara era "smarta" kommentarer till dom som verkligen tabbar sig med att köra på folk. förstår mig inte på andra som sitter och skriver skyll dig själv och sedan går ut och kör som en dåre själva.

/ Snart bakhjulsdrivet :)

Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Oj vad folk var stingsliga idag då, kan tillägga att det hela hände när ingen annan varken bil eller människa var i närheten när incidenten inträffade, hastigheten var ca. 50 km / h, gasade något för mycket just ur en rondell, tydligen var däcken något sämre än beräknat, hade inte räknat med så brutalt mycket sämre fäste bara för att det var blött.

Och till den trevlige person som anklagade mig för att skryta har jag inte ens en kommentar, se istället detta inlägg mer som en varningsflagg till andra BMW åkare, som kanske glömt att det är rätt halt på vått väglag....

God helg.............
"Ni pratar ju som om ni låg i EXAKT hastighet konstant, aldrig gör fel. Han gjorde en tabbe klart det är synd om bilen och tur att han klarade sig. klart det hade vart ännu mer synd om han råkat skada någon men så är det inte i fallet och kommer aldrig bli spara era "smarta" kommentarer till dom som verkligen tabbar sig med att köra på folk. förstår mig inte på andra som sitter och skriver skyll dig själv och sedan går ut och kör som en dåre själva"

Håller med Delerium helt o hållet. Tänk dig att folk sitter bara framför datan och kritiserar andra, säger "Skyll dig själv det var du som körde" bla bla bla. Det är fan synd om honom. Han har fan en M3:a som åkte ner i diket, visa lite medkänsla era griniga tantar.

Hoppas det löser sig snart Bistec.
Co
210
Conan
//M3 e36
320 touring -89
520 touring -02
tjena rallykalle!

Nu vet du iallafall att den är bakhjulsdriven, lite farligare att hårdgasa med i kurvorna än din gamla saab...(eller kanske inte..;) )

tur att bilen förmodligen inte är allvarligt trasig... hoppas att det löser sig snabbt och billigt.

Om det regnar i morgon ska jag ha en sladdarkurs på nån öde parkering så jag inte hamnar i diket oxå!!

hk
63
hkr
325ci-02, 530iT-05
Jämrans osis! Tycke att jag läste om en stolt och nybliven M3-ägare i tidigare inlägg, verkligen synd att glädjen inte varade längre.

Det där med bankörning låter ju iofs rätt bra, så att man får känna efter lite på var bilens gränser går. Har funderat lite på det själv, men är för rädd (mesig?) för att sabba bilen, he, he.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Det vi inte dör av lär vi oss av.

Lycka till i framtiden! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.