AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
801

Vad rekomenderas av er här?

Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Efter jag är klar med inkörningen av min 325 turbo, så vill man ju gärna börja ladda lite mera... För att göra detta på ett bra sett vill jag kunna ställa tändning osv på ett bra sett! Nu har jag defenetivt ej råd att köpa nåt så fint som ett Autronic eller liknande, så ett bra budget sprut är ett måste. Jag har läst lite om Mega Squirt och det verkar bra! Men vad kommer det kosta, med allt? Vill helst kunna klara mig undan me typ 4000:- Är det möjligt att få det bra med dom pengarna?

Tack på förhand
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
beror helt på vad du har för krav på tändningsidan,
Kör du med grejer du redan har på bmw'n så ska det inte kosta mer än 2500kr tycker jag.

/Per
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Okej! Men kommer det gå att plocka ut 350-400hk och få det o lira med ett sådant sprut???
Be
134
Bepp
750i -89
325 cab -88 Tic
Vad har du för bränslesystem? orginal? måste veta bränsletryck och flöde innan du ens ger dej på tändningen.
e30Turbo
Köp dig ett smt6 det kostar ca 3500:- då kan du ställa soppa och tändning..
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Inte smt6! Verkar inge bra, efter det jag hört o läst! Vissa har ju fått det att fungera, men en del har också haft startproblem när det är inkopplat! Så det är Mega Squirt jag vill ha... det styr ju bränslet!? Tändningen ska man väl ta från nåt annat bilmärke, har jag hört iallafall... eller om man köper nått nytt tändningssystem!
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Du känner ju Bäckis så kolla på hur han har det.

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.