AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.087

BMW Z klubb (igen)

Hej, väcker härmed åter tanken på en BMW z3 klubb.
i diverse trådar har saken diskuterats och det finns ett klart intresse för en sån. dock har dem eldsjälar som initialt sysslade med det ( defiant och Askåsen) på nåt sätt mer eller mindre försvunnit från forumet.

Därför tänkte jag passa på att mötessäsongen har börjat för att vecka denna tanke till liv igen.

Jag tror att syftet är att:
- främja Z gemenskapen, öka intresset runt biltypen
- värna Z ägarnas intresse genom att ordna rabatter åt medlemmar
- få tillgång till landets banor som en organiserad klubb
- öka utbyte med likasinnade i andra länder

Allts om behövs är några eldsjälar som kan sparka igång det.
Enligt tidigare tankesätt så skulle en sån klubb vara uppdelad i geografiska sektioner. vilka kan tänka sig lägga ner några timmar om året på sånt?
BoZton Grodan
Z3c 4 ever.
Jag tror mycket på det med geografisk indelning.
Jag ska köra upp till växjö denna helgen på träff. Växjö tar mig nästan 2 timmar, jönköping/Gbg nästan 3 timmar, vilket är lite av smärtgränsen för hur långt man giter ta sig för att köra hem samma dag.
-Kommer du att dyka upp?

Jag ska annars prata med yatooil när vi är i Växjö för att ev kunna få ihop en intresseanmälan, en mailinglista eller likande så får vi börja i den endan för att ev kunna sy ihop säcken till en klubb.

// David // BoZton Grodan
skåne har tillräkligt med underlag i Z termer för en egen region. Det verkar att småland har oxå stor Z befolkning. Götaland samt Svealand funkar ju oxå.
Men hur är det med Z ägndet i Norr?
Alltså 4 eller 5 regioner?
Kul att någon mer än jag tar upp denna frågan..

Intresse tror jag finns.

Vad jag anser blir det svårt att få ett intresse av en Z-klubb som ska finnas i hela Sverige. Många kommer att tycka att det är långt att åka om det ska ske en träff i Sthlm t ex och då får man ingen bra struktur på det.
Jag anser det är bättre om man delar upp och en person t ex jag ansvarar för en klubb i södra Sverige, en klubb i mellersta Sverige och en klubb för isbjörnarna i norr. Vid något tillfälle eller ett par tillfällen kan alla "3" klubbarna göra en gemensam träff i mellersta Sverige. Även en sak som man bör tänka på är at de personerna som idag har en Z3 eller en Z4 byte ofta bilar, menar att en Z är ingen bil som folk har i många år utan har det mest som en rolig och snygg sommarbil resulterar i att man ständigt har en inaktuell medlemslista.

19" :-)

VD med R&D

"M ROADSTER"
det var precis min tanke. Distrikt klubbar med några få tillfällen där man träffas påp riksplan. däremot alla förmåner cenrallt för alla distrikt.

yatooil: ska jag tolka det så att du anmäler intresse att lägga lite tid på klubbens organisation?
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Låter som en bra idé med lite lokal uppdelning...
Kommer från Göteborg själv- och kan nog hjälpa till lite,
jag också :-)

alfatok....
I morgon på Z-träffen i Växjö kommer det omkring 40personer varav minst 20st Z-or.
Jag ska höra med dem som kommer vad dom anser om att medverka i en klubb.
Vore skittrevligt och dessutom kul att kunna satsa lite på ditt egna område, vi säger att kanske kunna få ihop ca50-100 bilar i varje område, träffas och då allihopa ses bli typ 200 Z-or, vilken syn!

Jihooo

19" :-)

VD med R&D

"M ROADSTER"
kom ni fram till nåt? något vi ska ta upp i Stockholmsträffen 1:a Maj?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.