|
|
|
|---|---|
|
Förra året så konverterade jag mina halvljusstrålkastere till Xenon från en Mercedes. Men om jag kör utan att ha halvljuset på så får jag felet "LOW BEAM" på Checkkontrollen. Nu har jag tröttnat på "plingandet" varge gång man glider med park- och dimljus. Ska jag koppla in ett motstånd paralellt med belastningen eller finns det någon här som har en bättre idé? Mikael Melander mikael@m-tec.se www.m-tec.se | |
|
Du kan koppla in ett motstånd tillsammans med ett relä på varje lampa. När lampan tänds drar reläet och kopplar ur motståndet, då kommer inte ljusmodulen att indikera lampfel. Det finns beskrivet tidigare under div. trådar med "xenon", maila om du behöver mera detaljer. FP |
|
|
Just det, så kan man ju göra, smart. Tack för hjälpen Folke. Mikael Melander mikael@m-tec.se www.m-tec.se |
|
|
Här har du en sida där dom tar upp detta problem. Länk //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
Yepp, istf lampa kan man ta ett effektmotstånd på runt 2 ohm/5W. Motståndet kopplas aldrig in, ger bara en mycket kort strömstöt i kretsen vid tillkoppling av xenonlampan. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.