|
|
|
|---|---|
| När jag är ute och åker så verkar min hastighetsmätare visa alldeles för lite. Om jag åker på motorväg i 100 km/h så ligger motorvarvet på 3500 rpm, och då kör jag om i stort sett varenda bil, med god fart. Igår brände jag på och körde i 4500 rpm, då visade hastighetsmätaren knapp 130 km/h. Detta verkar inte vara rätt. Jag kör på TRX 220-390 däck. | |
|
ja det lät konstigt ! jag äger själv en 728 ia 99 i mitt varvtal e på 1800!! har du ägt bilen länge ? e den import? |
|
| Hehe... Jag har en 20 år äldre bil, en E23, de flesta verkar inte veta vad det är för bil.. | |
|
Alternativt så kan utväxlingen (dvs. diffklumpen) vara utbytt på bilen , kanske sitter det en från en 735i eller 745i , då borde mätaren visa galet. (för lite) Jag har en 528i klump på min 525:a , den visar väldigt galet och är hemskt segt drevad , tappade ca 35-40 km/h på toppfarten också enligt mäteren :o\ (525:an är väldigt klen gemfört med 528i) ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
| Kan man se på klumpen någonstans vad det är för utväxling? | |
|
Jean: Om du har, eller kan låna, en bärbar GPS så är det enkelt att läsa av den verkliga hastigheten. /Ola Skön, skönare, BMW |
|
|
Jean : Tyvärr tror jag inte det går att se då innanmätet kan vara utbytt och själva höljet kan vara det ursprungliga , men du kan ju alltid titta efter om den ahr varit nerskruvad någon gång , om det finns märken på skruvarna eller om det är renare kring fästena än övriga delar. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Det kan vara så att mätaren är utbytt, då stämmer inte kalibreringen. Så sa bmw till mig när jag bytte. |
|
|
Hmm... jag tror inte att så är fallet denna gång då din 83:a har elektronisk mätare och "jean" har mekanisk drivning till mätaren. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
| Med risk för att alldeles göra bort mig, men vad innebär det att det står "Electronic" längst ned på min hastighetsmätare då? Trodde att det betydde att det var en elektroniks mätare och således ingen vajerdriven,.. | |
|
Det var en bra fråga , återkommer senare. *letar* ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.