|
|
|
|---|---|
| Vad tror ni om X3:ans andrahandsvärde? Kommer den att hålla emot lika bra som X5:an har gjort? Måste säga att jag blev positivt överraskad av att se bilen i verkligheten. Det går ju att komma över en demokärra med 3.0:an och manuell låda för sisådär 400 tusen redan.....börjar bli sugen | |
| Jag skulle tippa på ett mycket bra andrahandsvärde för X3. Framförallt för andraägaren. Jag tycker kanske att den är lite högt prissatt med rätt utrustning. När väl detta första tappet lagt sig så kommer den hålla sig minst lika bra som X5orna gjort skulle jag tro. Det finns ett sug efter bilar som dessa. | |
|
Håller med acey. X3 lär få ett MINST lika högt andrahandsvärde som X5. Dock gissar jag på att X3, precis som X5, bör ha viss extrautrustning för att värdeminskningen skall bli mindre, ex automatlåda. De 20 lakan som steptronicen kostar får man lätt igen den dagen man skall sälja sin X-serie. Det enda som i dagens läge kan rubba populäriteten på begagnade SUVar är en ordentlig oljekris likt den i början på 70-talet när bensinpriset gick från att ha kostat 1kr/litern till 3kr/litern. I dagens läge motsvande ca 30kr/litern...huga! mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| Är manuell låda fel i en X3:a? 6 växlad och ganska kortslagig..... | |
|
Fel och fel, snarare tycke och smak. Manuella X5 är betydligt billigare än automatare, detta gäller numera de flesta BMWs (däribland X3) förutom möjligen 3-serien. Numera anses inte automat vara lika kinkigt på BMW som det var tidigare. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| Skulle vilja påstå att en manuell X5:a inte bara är billigare,,,,,,den är ISKALL. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.